Gå til innhold

hvordan slutter man med bleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener hva gjør man sånn rent praktisk?

Bare sier man at i dag skal vi slutte, og så skifter man så mange tissetruser og bæsjetruser som kommer, og setter ungen jevnlig på do, eller gjør dere det gradvis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte da datteren vår viste interesse for do, og når vi visste at hun skjønte hva som skjedde når hun tisset og bæsjet, at hun ville være med oss inn etc. Da var hun 2 år. Kjøpte potte og liten doring, og kastet bleiene og kjøpte inn truser.

Snakket masse om at hun var stor jente som skulle bruke truser, og at hun måtte si fra når hun måtte på do etc. Det ble noen få tisseuhell i begynnelsen, men i grunnen ganske få. Ingen bæsjeuhell.

Nå er hun 2 år og 7 mnd, og har sluttet med bleie på natta også :)

Skrevet

her i huset skjedde det utrolig plutselig. hun hadde gått mye naken siden det var mye fint vær. hun tisset seg da ut både på terrassen og inne. etterhvert tror jeg hun kjente at hun måtte tisse. jeg prøvde å sette henne på do. men det nektet hun. jeg presset henne ikke og lot henne bare gå naken.

så var vi på badestrand på hytten og hun sa plutselig jeg vil på do å tisse mamma. så gikk vi på do da.. og de neste 1-2 ukene så tok vi henne jevnlig på do. hun sa ikke alltid i fra selv. nå har hun vært tørr i snart to mnd. hun er tøff både dag og natt. og hun er 2 år og 3 mnd. skikkelig flink har hun vært. og jeg som ikke hadde tenkt å prøve før neste sommer.. ganske fornøyd nå ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...