Tarantellamora Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Fint! Var mange som hadde det på seg når vi giftet oss. Er ganske safe å ha bunad i bryllup..
AS3* Skrevet 16. august 2008 #5 Skrevet 16. august 2008 Det fineste du kan velge!! Jeg håper flest mulig går i bunad den dagen jeg blir gift! Bunad er nasjonalromantikk på sitt beste :-)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #6 Skrevet 16. august 2008 Et festplagg uten sidestykke. Har man bunad kan den brukes i all slags festlig sammenheng. Men mange bytter på kvelden, har jeg sett.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #7 Skrevet 16. august 2008 På vestlandet er det veldig vanlig med bunad i bryllup, det blir reknet for festplagg. F.eks i Hardanger og på Voss er det ofte bunadsbryllup, dvs brura og brudgommen gifter seg i bunad,og gjestene stiller selvsagt i bunad viss dei har det. Viss bryllupet ikke er et typisk bunadsbryllup ("vanlig bryllup" der brura har hvit kjole) er det allikevel vanlig å stille i bunad som gjest. Men det er ikke vanlig å skifte til f.eks kjole senere på kvelden. Det er nok mer typisk og vanlig for folk på østlandet, for oss i Hardanger blir et slik klesskifte sett på som litt rart siden det ikke er noe tradisjon for det.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #8 Skrevet 16. august 2008 Klart du kan ha bunad i bryllup!!! :-)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #9 Skrevet 16. august 2008 klart man kan ha budnad på, men da skal en ikke drikke..det er så kvalmt å se en full jente i bunad. Og det viser ikke mye respekt for drakten en har på seg.
Kosel Skrevet 16. august 2008 #10 Skrevet 16. august 2008 Forskjell på å drikke å bli full da??? Jeg syntes uansett at man ikke skal bli drita i et bryllup... Bunad er dritlekkert!!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #11 Skrevet 16. august 2008 Var i bunadsbryllup på Voss i sommer, der nesten alle byttet til kjole og dress etter hvert. Til og med brudeparet skiftet til hvit kjole og kjole og hvitt. Så det er vel litt av hvert overalt tenker jeg... I alle brylluper jeg har vært i, har de fleste faktisk byttet etter middagen...
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #13 Skrevet 17. august 2008 Personlig liker jeg ikke bunad.. 17 mai ser det bare ut som en gjeng med buddeier.. Spørs hvor fint bryllup du skal i da, er det drit fint og stili så passer det bedre med kjole, men er det lite og ikke fult så "fint" så bruk gjerne bunaden din du
Gjest Skrevet 17. august 2008 #15 Skrevet 17. august 2008 Synes det er fint med bunad i bryllup. Er vant med å ha på bunad i kirke og under middag, for så å skifte til festantrekk for resten av kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå