ruffen Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Så en her som hadde fått det mot sopp. Jeg begynner å bli ganske desperat nå. Vi får det ikke bort og jeg blir så sår på brystene og får sprekker som svir VELDIG under amming. Virker ikke som om snuppa reagerer på det, men hun har hvite flekker i munnen.
Sabina og gjengen Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Jeg mener at diflucan er jerntabletter? Men det er noe som heter fluconazol som er mot sopp, det er tabletter, prøv det men du må ha resept på det..
Simbasa Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 I flg. felleskatalogen er diflucan et soppmiddel. Når en ammer, skal en kun ta det i samråd med lege fordi det kan gå over i morsmelka og en vet ikke hvordan det påvirker babyen.
Nordhagenjentene :) Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 Jeg bruker Diflucan, mot kronisk sopp. Tar én tablett i uka, eneste som hjelper for meg. MEN, du kan IKKE amme med dette!!! Jeg måtte tom slutte med de så fort jeg bestemte meg for å prøve å bli gravid.... (Jeg har gått til gynekolog som er spesialist på kvinnesykdommer, og fikk der strengt nei til å gå på de til jeg ble gravid...)
-Petrine- Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 Det er et soppmiddel ja. Tablett som man svelger. Og i sjeldne tilfeller gir man det til ammende som sliter veldig med å bli kvitt sopp på brystene. Det er bare snakk om en tablett da.
-Petrine- Skrevet 17. august 2008 #6 Skrevet 17. august 2008 Har dere brukt Mycostantin da? Krem til deg og mixtur til henne?
Nordhagenjentene :) Skrevet 17. august 2008 #7 Skrevet 17. august 2008 Hvis det er snakk om én tablett for å få det bort fra brystene, går det sikkert, så lenge legen har sagt det. Men jeg tror jeg ville forsøkt ALT annet først... Jeg har gått på dette i noen år, fordi jeg har dessverre fått det kronisk etter mange uvi og antibiotika-kurer. Skulle gå på det i 3 mnd, men om jeg noen gang skulle ha håp om et normalt sexliv måtte jeg bare fortsette.... Og da kan man ikke amme, dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå