Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Noen som har erfaring med å reise fra en 2 åring i nærmere en uke? Vi skal en tur til Barcelona fra tirsdag kveld til søndag formiddag i september. Da er datteren vår akkurat fylt 2. Farmor skal bo hos oss sammen med henne mens vi er borte. Hun skal i bhg som vanlig. Hun er vant til å være på overnatting hos besteforeldre og synes det er stas. Men vi har ikke vært borte så lenge før. Var borte 3 netter i fjor sommer, men det er jo en stund siden.... Har egentlig ikke hatt noen betenkeligheter med dette (har visst om turen lenge, skal i bryllup), men i går kveld begynte jeg plutselig å tenke.... kan dette blir tøft for henne?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Hun kommer til å ha det super fint. Er vel heller deg/dere som det føles tøft for;-)
mamma til to skjønnel :-) Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Om hun har et godt forhold til farmoren vil jeg si at hun får en super uke!:-) Sønnen vår på drøyt to år elsker sine besteforeldre og jeg ville ikke hatt betenkeligheter med å la han være med de noen dager. Vi reiser avgårde i september selv, men kun i to netter. Dette fordi jeg også har en 6 mnd. gammel baby som skal være igjen hjemme hos mormor. Dette synes jeg er mye vanskeligere, men nå trenger mamma og pappa litt kjærestetid, for disse to og et halvt årene har vært VELDIG hektiske og slitsomme og vi må pleie oss litt også. Jeg har forhørt meg rundt og alle sier det samme, at foreldre må tenke litt på seg selv innimellom også. Om ikke de har det bra, har heller ikke barnet det bra.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Nei, det blir nok ikke tøft for henne. Det er du som kommer til å slite mest...hehehe. Reis med god sammvittighet, for det kommer til å gå supert. God tur og ta vare på dere selv.
tiril Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Vi gjorde det ifjor sommer, når poden var 1 1/2. Det gikk veldig fint. Han ble litt hysterisk når vi kom hjem, men det ble vel litt følelsesladet, han grein voldsomt i en halv time, så var det over. han spurte ikke etter oss en gang mens vi var borte, spiste og sov godt. Han koste seg med bestemor, bestefar og oldemor. Det var og godt for disse å ha han litt for seg selv uten at mor hang over de hele tiden. Og mamma og pappa fikk endelig bryluppsreisa si et år forsinket. ;-) ikke vær bekymret, det går strålende, det er som de andre her sier, verst for deg!
mor_til_2_84 Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Da sønnen min var 1 1/2 år var han hos min mor i en uke mens vi flyttet. Han trives veldig godt hos henne, og hadde det helt topp. Jeg slet med litt vonde følelser iløpet av den uka. Men han hadde det topp, og var glad da vi kom hjem igjen. Reis på tur og kos dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå