Trine_80 Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 etterhvert som måltidet holder på. Jeg har prøvd flere dager i strekk nå å få i mini 50ml grøt, men halvveis i måltidet har mm gjort grøtblandingen så flytende at det blir bare søl og tror ikke mini liker det så godt heller, for han gaper ikke like mye nå som da han bare fikk ett par ts som smaksprøve. (Da holdt det seg tykt) Han har også både spydd og gulpet opp store mengder etter grøtmåltidet etter at jeg begynte å øke porsjonen litt. Bør jeg bytte grøt? Har gitt ham hirsegrøt nå i snart 3 uker. Hvordan gjør dere dette? Jeg prøvde forresten med litt Fruktpure (Småfolk, eple og blåbær) når mini ikke gadd å gape etter grøten i kveld, og den fikk han bare sånn "sure rykninger" av. Er dette vanlig? Må de tilvenne seg alle smaker for så å kanskje like / ikke like det?
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Blander du grøten med morsmelk? Da blir den sån pga enzymer i melka. Om han ikke like liker den kan du en ten prøve å ha litt frukt pure i den, eller prøve en annen grøt. Har du smakt på den fruktpureen til Småfolk? Mini var ikke begeistret for den med eple og blåbær, smakte på den selv og synes den var litt vel sur for så små. Vi byttet til Hipp sin med fersken, den elsker han! Ellers har Hipp pgså en pæremos på glass (4mnd) som også er veldig poppulær her i gården
Shinyogsmåen Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Du kan jo blande den med mme, da blir den tykkere. Men smaker visstnok ikke like godt. Jeg gir grøt med mm når jeg klarer å pumpe til det, det blir en del mer søl, men virker som han liker den bedre da. Småfolk sin eple og blåbær likte ikke sønnen min heller. (Den smakte også ganske surt når jeg smakte på den). Favoritten her er småfolk sin banan og eple.
Jewel m/jente får gutt Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Jeg har gått over til og bruke mme i grøten, orket ikke pumpe + at det bare ble søl siden snuppa ikke er så raskt og spise. Nå holder grøten konsistensen og snuppa spiser nesten opp hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå