Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ca 3 mnd baby..

Hvor lenge etter siste dupp legger dere for natten?

Hvordan får dere babyen til å sovne? Av seg selv, bysses, ammes?

Hvor lenge sammenlagt ca sover babyen på dagen?

Sliter litt med kvelden her vi..var så enkelt med nr en, men min lille nå har lakenskrekk : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår gutt er også 3 mnd. Vi lar han ha siste dupp ikke senere enn kl 19.00 MAX. Vi legger han ca.kl. 20. Vi går på badet og tar kveldsstellet før han får siste flaskemåltid ca.19.30. Når han er ferdig med flaska pleier han som regel og være ganske så klar for å køye. Legger han da i egen seng på mørkt rom (her er det et MUST med lystett rullgardin). Gjør ikke noe annet enn at jeg legger han på siden, gir han smokken, brer over han, nusser han godnatt og går ut. Noen ganger er det stille fra jeg går ut, andre ganger hender det jeg må inn til han fordi han begynner å sutre. Da gir jeg han bare smokken, legger han på siden på nytt (han sovner best på siden) og går ut. Snakker ikke til han, bare tar det stille og rolig. Går max en halv time å få han til å sove hvis han er urolig, men som regel er han så trøtt så han sovner på noen minutter. Deilig.

På dagtid sover han vel max 3 timer tilsammen.

I starten hadde min også litt lakenskrekk. Prøvde å ha forskjellige ting i senga, bl.a et sammenrullet (som ei pølse) helsepledd som jeg la i en bue over hodet hans. Det funket bra.......da hadde han noe som var lunt og godt rundt hodet. Hadde også ett helsepledd til som jeg strakk ut og la foran han (han lå på siden), dette hadde han mellom armene og holdt tuppen i handa si, trygt og godt var det for han tror jeg. Har tatt det bort nå, når han er blitt vant med å ligge i senga. Han har forresten ligget i egen seng fra han var 2 1/2 uke.

Skrevet

Takk for svar :)

Ser at vi har veldig lik rutine på kvelden, men han roer seg ikke så fort da... bruker vanligvis en halv til en time..

Men mulig min sover litt vel mye på dagen da... sover vel ca fem timer tilsammen : )

Skal prøve å vente til han blir skikkelig trøtt og se om det hjelper..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...