Mage igjen? *mistet i uke 10* Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Hei! Jeg er ganske nylig gravid, tror vi. Har ikke fått time hos legen før om ti uker, men jeg antar at jeg er to-tre uker på vei... Eller, det vil si, jeg tror det er to-tre uker siden barnet ble unnfanget. Så hvis fosteret er i uke to, er vel jeg i uke fire, hvis jeg har forstått det rett? Men, man sier jo at etter 12 uker kan man la det bli offentlig. Er det da når jeg kommer i uke 12, eller er det barnets uke 12? Kan noen hjelpe meg?
MaritB Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Hei du, ja dette er ikke enkelt og kan være ganske forvirrende. Men ja det er rett at når barnet er 2 uker så er du i 4.uke. Du ligger to uker foran babyen, og det er dine uker som er det vesentlige fremover. 12.uke (dvs den magiske grensen vi alle ser frem til) er regnet ut fra dine 12 uker. Barnet er da 10. Jeg ble veldig forvirret da jeg begynte hos en fødselslege, for han snakker konsekvent om fosterets alder, ikke mine uker, men da jeg gikk til en annen så snakket hun om mine uker, så det er ikke rart det er vanskelig... Gratulerer og lykke til fremover:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå