Veikja Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Er virkelig inne i en sutre periode. Jenta mi er 11 uker og har sutret myyyye de siste dagene. Skjønner ikke hva det er. Roer henne en stund med bæring, synging, leking og ikke minst pupp=), men varer aldri lenge. Og kveldene er et lite eventyr før hun sovner i ti elleve tiden. Vil gjerne henge på puppen heeeeele tiden. Noen andre som har det slik??? Lurer på hvordan de oppfører seg hvis det er noe jeg har har spist som ikke var så bra?=) Virker jo ikke som hun har vondt.....
murmel1 Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Har du prøvd å veie henne for å sjekke om hun har gått opp det hun skal i vekt? Jeg hadde samme problemet og det viste seg at hun fikk i seg for lite mat. Måtte amme 2.hver time i fem dager (på dagen) og på neste veiing hadde hun gått opp nok og var mindre sutrete
Veikja Skrevet 15. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2008 Ja var og veide henne på mandag som var og da var hun gått opp ca 250g i uka, så hun får godt med mat=)
nygift med spire i magen nr2 Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Jeg har samme problem som deg... dattern min er 5 uker og hun er mye suttrete, men virker ikke som hun har direkte vondt. Hun har noe luft i magen, men virker liksom ikke som hun har så vondt.. skal bare henge i puppen, leke eller bli synget for hele dagen... Lurer hele tiden på om det er noe jeg har spist, men nå har jeg prøvd å kutte ut det meste uten resultat.. syns dette med å finne ut hva hun tåler og ikke tåler er helt HÅPLØST !!! Helsesøster mente det kunne være melkeprodukter og da har jeg prøvd meg uten det, men det hjelper jo ingenting. Men som sagt det virker ikke som hun har veldig vondt for da hadde hun vel virkelig skreket...? og om natta sover ho jo masse... Noen som vet hva dette kan være ?
Bobine Skrevet 16. august 2008 #5 Skrevet 16. august 2008 Hei. Jenta mi hadde "mat-kolikk". Hun var markert mer sutrete og vanskelig å få til å sove, med en gang vi kom hjem fra sykehuset. Hun kunne sovne i fanget/på armen, men våkna etter noen få min med en gang jeg la henne ned. Hun sov urolig, men ok om natta etter vi kom hjem, bare vanlig spise-våkning hver 3. time ca. På sykehuset kunne hun sove 2-3 timer i strekk på dagen og helt opp til 6 timer på natta. Jeg hadde også problemer med amminga i starten, det tok lang tid, nesten 2 uker før melka kom skikkelig. På sykehuset fikk hun tillegg (ellers ble det bare hyling) etter jeg hadde prøvd å amme en stund. Fortsatte med dette hjemme i tillegg til pumping for økt melkeproduksjon. La merke til at hun gulpa mer av mm enn av mme. Etter 3 uker hadde jeg nok melk til å kutte helt ut mme, og da begynte hylinga for alvor. Fikk ganske fort nok av at hun var helt trøstesløs og bestemte meg for å kutte alt av melk og melkeprodukter. Forbedringen kom allerede dagen etter. Men for å luke vekk alt hun ikke tålte at jeg spiste, levde jeg på en veldig enkel og kjedelig grunnmeny bestående av brød, kokt skinke, banan, ris, pasta, poteter, reint kjøtt, rein fisk, rapsolje, salt og litt pepper. Kunne ha max 1 skive med syltetøy og 1 med tubemakrell pr brødmåltid. Dette var helt trygge matvarer for oss, også kunne jeg teste 1 ny matvare pr dag for å se om det var ok. Lurt å ha en dag uten skumle matvarer etter en hyledag, så får dere begge/alle pusterom. Det er ikke spesielt givende i matveien, men for meg var det viktigere med husfred enn med spennede mat. Nå er jenta mi 3,5 mnd, og jeg har kunnet begynne å ta inn mer og mer matvarer i dietten min, melk er for eksempel ikke noe problem lenger. Nå er hun bare sutrete når hun er kjempetrøtt eller når hun har en rap på lur. Men det kan også hende at jenta til Veikja ikke får nok mat. Høres ikke ut som det hvis hun fortsetter å legge på seg 250g pr uke da..
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 16. august 2008 #6 Skrevet 16. august 2008 Hei, Vida ble plutselig veldig sutrete rundt 8-10 ukers alderen...hun hang i puppen hele kvelden.. det viste seg at vi måtte begynne å legge henne tidligere... hun var rett og slett trøtt ;o) Så da begynte vi stellet kl.19.00 og la henne ca. 20.00. Og det ble myyye bedre...! I tillegg ammer jeg litt hyppigere på kvelden (rett før stell/bad...og rett før natti) slik at hun er god og mett til sengs. Nå er hun akkurat blitt 3mnd...og begynt å sutre litt igjen ... fra ca.18... mulig hun må begynne å legges ennå tidligere?! hmm.. Lykke til ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå