Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 4 mnd til søndag, og fra han sovner rundt 20 til han står opp rundt 07, spiser han 4-5 ganger!! Er ikke det veldig mye?

Begynte med dette for noen uker siden, samtidig som han har begynt å "tulle" mer med maten på dagen. Spiser nesten ingen ting osv.

Han tar forresten ikke smokk, så får ikke prøvd med det på natta istedet for pupp. Og hvis jeg bare prøver å "overse" han, blir han lyyyys våken, og ligger å gråter.

Så selvom jeg kunne tenke meg å fullamme til 6 mnd, tror jeg kanskje at jeg bør prøve med grøt/velling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det synes jeg var mye... jeg har en jente på 4 mnd og jeg har begynt å gi henne grøt før legging i håp om at hun skal være mett og sove lengre. Synes egentlig det var tidlig med grøt men det har gitt oss bedre netter. Du kan jo prøve å gi han grøt se om du kan få litt fredligere netter....

Skrevet

Det har jeg gjort og, han min vil ha mat alt i fra 1 -3 timer i mellom igjennom hele natta, og så spiser han nesten ingenting på dagen. Vi har begynt med grøt nå, han har spist 4 kvelder en porsjon på 60 ml mme med litt fruktpure i, natt til i går sov han veldig godt, kun mat kl 00:30 dette da fra 20:00 til 7:30. Men i natt har han spist annen hver time gjennom hele natten helt til kl 7 og etter det nesten ingenting. Blir litt håpløst, skulle gjerne ha snudd det

Skrevet

Ja er det jeg syns jeg også. Men så tenker jeg, siden han spiser dårligere på dagen, så tar han kanskje igjen på natta da..?

Jeg får prøve å ikke gi han pupp (på dagen) før han er skikkelig sulten, og se om han vil spise mer da..

Og kanskje prøve med litt velling/tynn grøt på kveldstid.

Skrevet

Han din er som min han da! *hihi*

Mat hver 2. time sånn ca, hele døgnet! =P

Jeg er ikke så veldig inn i dette med grøt og velling osv, men får kanskje dra på butikken etterpå og se om jeg finner noe vi kan prøve! ;o) Kan jeg blande grøten med mm egentlig?

Skrevet

Det finnes to typer grøt. De som skal blandes med vann og de som skal blandes med melk. Så du kan jo se hvilken du mener du vil prøve. Jeg bruker den som blandes med vann, men det er bare for at det går raskere.

Skrevet

du kan godt blande med mm, da blir den veldig tynn uansett hvor mye pulver du har i. Jeg bruker mme, syntes det blir så styrete med all den ammingen og pumping i tillegg. så her får han grøt. min gutt er 4,5 mnd, begynte først den uken her, gadd ikke styre noe med dette på ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...