Gå til innhold

Smerter i bekken og korsrygg, forlenge sykemelding?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 12 og har lenge hatt problemer med smerter i bekkenet og korsrygg. Jeg har vært sykemeldt denne uka og det har hjulpet. Nå kan jeg i allefall bidra med litt hjemme, men jeg merker at med en gang jeg gjør for mye kommer smertene tilbake og de kommer fortere og blir værre fra gang til gang. Kan jeg da be om å få ny sykemelding eller forlenge den jeg har fått?

Legen min er vanskelig og jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem.

Dessuten har jeg mistet flere av vaktene mine på jobben (!) og skal bare jobbe en dag til uka.. Kanskje jeg skal prøve en dag og så se hvordan det går?

Noen som har noen synspunkter?

--- Hva gjør man om man mister vaktene sine? Jeg er jo avhening av dem for å klare meg økonomisk! Hvis jeg blir sykemeldt videre vil det jo ikke være noe problem, men hvis jeg kommer tilbake og ikke får jobbe mer kommer jeg til å gå konkurs! Jeg har dårlig betalt som det er.. *huff*

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg hadde nok ringt legen og bedt om videre sykemelding.. synes ikke man til en hver pris skal gå på jobb.. spesielt ikke om man blir værre i kroppen... viktig å slappe av å ta vare på seg selv. Du får bare være litt streng tilbake til legen, det er du som vet hvordan du har det og det får han bare forstå;)

Veldig dårlig av arbeidsgiveren din å ta fra deg vaktene synes jeg.. hadde tatt en samtale m jobben og forklart at dette ikke er holdbart for deg! Man skal ikke finne seg i alt!!

Stå på, ikk ebry deg om at folk ikk ealltid er så forståelsesfulle, si meningen din( på en ordentlig måte da) og lykke til!

Husk du og babyen er det viktigste nå!

Lykke til

Så lenge du er sykemeldt så får du penger fra nav også. Jeg har 50% fast og jobbet 100 % med løse vakter. Jeg får min faste stilling fra jobben og ekstra vaktene fra nav. Men så lenge du har fått vakter så har ikke arbeidsgiver lov til og ta de fra deg. Er du ikke medlem i fagforbundet??

Men navn begynner ikke og betale deg før dag 17. Da skal arbeidsgiveren betale deg en gjennomsnitt av hva du hadde kommet til og jobbe.Sånn er det hvertfall i kommunen..... Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...