madisen Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Må man ha vært på utredning før man får Pergo? Hilsen ny her inne med 3 SA i løpet av 10 mnd, uke 5,6 og 9. Et stort barn fra før.
Dodlimammatil2 Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Ja du må gjennom utredning først, det måtte jeg hvertfall. Var gynekolog på sykehuset som skrev ut pergo for meg :-)
VilsågjernehaBIM Skrevet 16. august 2008 #3 Skrevet 16. august 2008 det varierer veldig. noen får det av fastlegen sin nesten uten å spørre, andre får ikke engang av gynekolog. virker litt som dette er sånn "snill eller slem" lege prinsipp..... synd at det ikke er klarere retningslinjer. det er store forskjeller i oppfølging også, noen får undersøkelser, blodprøver, gu og ultralyd, andre får bare resepten i posten med ett "lykke til" Veldig mye forskjellig praksis
Nullenusken Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 Jeg tok innvendig ul, blodprøver og hormonprøver hos gyn, og mannen min leverte sædprøve før vi fikk pergo...
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Jeg tok innvendig ul, masse blodprøver og mannen testet sæd før vi fikk pergo første gang. Det var på fertilitetsklinikken på st. olav. Denne gangen tok jeg innvendig UL og blodprøver hos gyn på sykehuset sørlandet for å få pergo. På st. olav ble jeg derimot ikke undersøkt på dag 13 for el og hvor mange egg som var evt klare, men mer et lykke til. Sees om 6 mnd dersom det ikke har klaffa ennå... Nå får jeg tett oppfølging hele veien med ul på dag 13 og dersom det er mer enn 2 egg klare så må vi bruke kondom for gyn ville ikke la meg bli gravid med trillinger.
josefine1977 Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Jeg ble henvist til gyn pol (Lillehammer) av fastlegen, så kom det resept på pergo og henvisninger til blodprøver i posten. Men fastlegen utreda meg ikke på noen som helst måte - bare spurt om jeg ellers følte meg bra. Da pergoen ikke gjorde susen ringte jeg gyn pol for å få vite svaret på prøvene og etterlyse time. Men den blir satt opp i august/september og blir i september oktober... Så blir spennende å se om det dukker opp noen time etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå