Gå til innhold

Er ho "feit"? 3mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppavar 606g og 58,5 cm på 3mnd kontrollen. Var noe over kurva sa jordmor. Er ho stor? Hvor stor var din?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

litt skrivefeil... 6060g og mente selvsagt helsesøster

Skrevet

Hei,

Det synes jeg ikke ... !

Vida er 3mnd. (idag faktisk) og skal på kontroll om 1 uke...

Vi veide og målte henne da hun var 10 uker.. og da var hun ca. 60cm og 6190gram...

Tenker hun er gode 7kg på kontroll neste uke... noe annet vil være overraskende :=)

Klem DD

Skrevet

En ting til;

Hun var kun 47cm og 2990gram da hun var født ... Vokst fort!!!

MEN - ikke feit nei ;o)

Skrevet

Mi har også vokst fort. Var 3050 da hun var født. 49 cm. Flere?

Skrevet

Det helsesøstra nok mente med at hun var litt over kurven, er nok på lengden! :)

Emilie har vært under kurven på vekta og over på lengden fram til nå o hun var 6060 gram og 60.5 cm på 3.mnd sånn ca! :)

Emilie har vært laaang og slank! :) Det er nok jenta di og! :)

Skrevet

Han var 6370 g og 58 cm på 3 mndr

Fødsel 2640g og 45 cm..

Ikek rund han heller

Skrevet

Min var 2845 gr og 47 lang da han ble født, og på 3 mnd-kontrollen var han 6100 gr og 62,5 lang.

Syns ikke din var stoor nei, heller akkurat passe! ;o)

Skrevet

neida hun er ikke tykk. Mini her var 3800 da han ble født og vi var på hs i går. Han er 10 uker og veier 6330. Han ligger fint an på kurven sin ift høyde og hodeomkrets og vekt, så han er en veltilpasset gutt med godt matvett:)

Skrevet

Tror ikke hun er så veldig stor.. Jenta mi var 7500 kg og 64 cm på 3 mnd kontrollen:) Syns ikke hun er noe feit, men helt passelig:)

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke!

Gutten min var 7650 g og 64 cm på 3 mnd kontrollen. Synes ikke han ser tykk ut... Ennå han er større enn de fleste andre 3 mnd gamle babyer her ser jeg...

Uansett så er jo det viktigste at de følger sin egen kurve, og at de er sunne og friske! Bare kos med gode og runde babyer, de blir jo ikke overvektige senere av denn grunn. Det går seg til når de begynner å bevege seg mer det...

:)

Skrevet

Nei, ho e ikkje feit.

Jonas va 3 mnd: 63 cm, 7340 gram og 42 ho

men han var 4398 og 54 cm når han var født. 37 ho.

Skrevet

58-60cm er vel ikke så veldig langt ved 3 mnd?

Jenta mi ligger fint på sin kurve, er 65cm og 6100g. Hun er også 3mnd. (Var 3340g og 51 da hun ble født.)

Skrevet

Nei absolutt ikke.

Min var 6260 gram og 58cm på 6 ukerskontrollen.Tør ikke å tenke på hva han veier på 3 mnd-kontroll.

Skrevet

da må no min lille prins være mega feit.. hehe.. han var 7130 gram på 3 mnd kontrollen..;) helt perfekt fikk jeg beskjed om.

Skrevet

min sønn veide 6420 g og 64 cm på onsdag, han blir 5 mnd den 20 aug. han er forholdsvis en slank baby. lik foreldra sine...

Skrevet

Feit? Stor? Er ikke det bare sunnhetstegn da? Vil ikke alle ha runde og gode babyer? :)

Jenta mi veier 6800g nå, og bruker en del klær i strl 68 allerede.... hun er 11 uker. Har ikke målt lengden siden fødselen, så den vet jeg ingenting om, men hun er en skikkelig michelin baby med masse valker på lår, armer og ikke minst halsen. Litt mye arbeid med tykke valker som skal holdes rene og tørre, men jeg ser på det som positivt at hun vokser og legger på seg godt :o)

Skrevet

Jeg synes du er kjempeheldig som har en baby som legger godt på seg! Min jente var 5400 og 62 cm på 3 mnd kontrolllen. Kunne godt tenkt meg noen valker på henne ja! (fødsel: 3600g 50 cm)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Nei synes ikke det.

Jenta mi var 6020 g og 59 cm. Helt etter normalen sa helsesøstra til meg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...