NoBlonde-fått ei prinsesse Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Aner ikke hvordan vi skal gjøre det.. sånn er ståa : Jeg er ferdig med min 80 % permisjon 10 sept. a er det pappa sin tur..men skal vi ta gradert?... han har ikke faste uker ute.. men ca 14 dager på 14 dager av..noen ganger 3 uker av..er det lurt å velge gradert.. slik at han får bare ta av fedrekvoten de ukene han er hjemme?..og på den måten forskyve den litt.. for da får han vel 80 % bare de ukene han er hjemme og 100 % de ukene han er på jobb??.. Plis.. noen som har erfaring..?.. ikke svar om dere ikke vet helt sikkert fordi jeg er nok forvirret som det er ...
NoBlonde-fått ei prinsesse Skrevet 15. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 15. august 2008 Glemte å si.. at hvis han da jobber eller tar ut 6 uker med en gang.. så regner de 80% av lønn i 6 uker.. ?? blir det ikke sånn?.. hva lønner seg? hvordan gjorde dere det?
AmExx Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Her gjør vi det sånn at jeg har all permisjon i seks mnder. Så har papaen seks uker, da tar jeg ferie, og vi har felles seks uker fri. Deretter tar jeg ut permisjon, 100% (skal fortsatt fylles ut på det skjemaet med gradert uttak) når pappaen er ute på jobb, og når han er hjemme jobber jeg 100%. Slik får vi ha permisjon mye lengre, og jeg får kommet meg tidligere i jobb, samt at jeg får en lettere overgang. Min mann har heller ikke fast turnus, men det NAV må vite er om du skal ha 100% eller 80% lønnsdekning. Pappen her har ikke mere enn sine seks uker, men jeg har en avtale med min jobb om at jeg jobber tre uker da og da, og så har jeg fri da og da. Nå skal ikke jeg begynne i jobb før 1. januar, så om turnusen til min mann endrer seg før den tid, tar jeg bare kontakt med min jobb, og endrer tidspunktet for jobb, og gir samtidig beskjed til NAV, usikker på om NAV må blandes inn, men det vet NAV. Så først må du høre om dette er noe jobben din går med på! Håper du ble litt klokere:)
NoBlonde-fått ei prinsesse Skrevet 15. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2008 MIn jobb er det ikke så mye å gjøre med.. jeg har tatt ut 80 % og er ferdig med min periode 10 sept..så det spørs på hans jobb da, om han får utbetalt ekstra når han er hjemme med pappapermisjon?? eller er det samme utbetaling som om han jobber?..
AmExx Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Åå, var det det du lurte på.. Det må du jo han høre med firmaet han jobber i hvordan de gjør det der. Stor forskjell der. Min manns firma tilbyr lønn som normalt pluss "lønn" fra NAV om permisjonen taes i friperioden. Og bare lønn fra NAV om den taes i påperoiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå