Gå til innhold

far er lik sønnen sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en mann som har en sønn med adhd

jeg syns det er mange likhetstrekk mellom far og sønn

mor/farmor til disse syns ikke dette, men hun syns at sin egen mann og far og farfar til disse har symptomer som ligner.

problemet er at jeg sliter med sinneutbruddene til min mann som jeg mener kommer av veldig lav frustrasjonsterskel.

kan min mann ha adhd? kan adhd hoppe over ett ledd? hvordan gå fram når mannen min og hans mor er uenige med meg?

er det farlig å prøve sønnens ritalin på min mann? evt hvorr mange mg. skal han prøve?

han er også uoppmerksom, ukonsentrert, rastløs, avslutter aldri prosjekter og dem er det mange av, mm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første; du skal IKKE gi din sønns medisin til din mann.

Og det er faktisk vanlig at foreldre oppdager sin egen ADHD i forbindelse med at barna får diagnosen.

Far til min ADHD'er, nektet i starten på at det kunne være noe, men har de siste årene innsett sin likhet med sønnen. Han har ikke testet seg, men jeg er nokså sikker på at han hadde fått diagnosen om han hadde gjort det.

Og så er det dette med arv; en er vel ikke helt sikker på om det går direkte i arv, men der er opphopninger av ADHD i noen slekter/familier. Det virker litt sånn tilfeldig hvem som får det og ikke.

Skrevet

Har det akkurat slik vi også, og nå bare MÅ fastlegen få han henvist for testing, for dette går utover forholdet vårt, og ikke minst oppdragelsen av vårt ADD-barn....

Skrevet

hei

vi har samme problemet, en gutt med adhd, og faren har mange av de samme problemene ..lav frustrasjonsgrense..veldig lav. Blåser seg veldig opp i sinne for småting. Søstra hans sa til meg at ho har lurt på om ikke både han og deres far har adhd, for de er veldig like i såmåte. Han har mange baller i luften , som aldri kommer ned...Når mannen min blir opptatt av noe.. er han helt oppslukt av det. Greier ikke passe tid osv.

Skrevet

Vel,min sønns lege foreslo at jeg skulle prøve hans medisin selv for å se hvordan det virket. Han mente også jeg skulle skrive om effekten i skrivet jeg skal lage til han som utreder meg for ADD. Men allikevel,jeg hadde ikke turt å gjøre det hvis ikke han hadde "gått god" for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...