Gå til innhold

Noen gode råd for å få naboens KATTER bort fra hagen vår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dem som eide huset her før, hadde katter, men da de kattene flyttet, begynte naboens katter og innta hagen etc. Særlig en kattunge har begynt å gå inn i huset vårt og hopper inn i bilen vår.

Jeg er IKKE glad i katter i utgangspunktet, og tenker på at jeg ikke vil ha de ekle kattene rundt huset når babyen kommer. Er det ekleste jeg kan tenke meg at en katt legger seg i vogga til barnet mitt.

Skrevet

hageslangen ;) trenger ikke akkurat sikkte på katta , bare skremme :P

jeg blir å kaste kattene som er rundt her til **** om de kommer opp på trappa vår flere ganger, den ene gangen gikk den fadern meg inn i huse å inn i stua vår!!! ufyselige drittdyr! holder musene våre borte da...

Skrevet

katter liker ikke eddik, pepper eller kamferdråper.... prøv å ha noe av det rundt på tomta.

Selv har vi brukt litt utvannet 35% eddik og tømt rundt hele tomta + sprøyta langs husveggen og på vognhjula. Lenge siden det har vært katt her nå.

Skrevet

eddik! :D så lurt da! det må vi gjøre! Jeg blir gal av alle kattene rundt her. er jo kattekamp i hagen daglig, og jeg begynner å lure på om alle naboene har minst 5 katter hver!!!! :( De har heldigvis holdt seg unna ungen i vogna da virker det som.

Skrevet

det finnes også noe du kan få kjøpt på dyrebutikken som skal holde katter unna. Husker ikke hva den heter. men bare å spørre

Skrevet

vannpistol haha

Skrevet

Jeg ville tatt meg en prat med kattenes eier(e), hvis du vet hvem de(n) er, før du begynner med noe drastisk. I alle fall hvis du planlegger å følge hageslangerådet. Nå har jeg innekatter, men jeg hadde blitt skikkelig forbanna hvis de hadde mulighet til å gå ut, og noen drev og spylte vann etter kattene mine! Bare så du slipper masse nabokrangling... Naboene kan ikke hindre kattene sine i å gå inn i din hage, det må du ha helt klart for deg med en gang, men det kan være greit å ha tatt opp saken med dem, for nabofredens skyld.

Ellers kan du jo kjøpe myggnetting e.l. å legge over vuggen til barnet. Skal dere ha sandkasse til barnet senere, kjøp en med lokk til å legge over når den ikke er i bruk, da kan ikke kattene bruke sandkassen som do.

Skrevet

Ta kontakt med eierne, lite lett som å lage en egen tråd om det her på Bim:)

Dessuten er det ikke båndtvang på katter, det kommer det aldri til å bli heller. Det er som å si at man er sjitredd elgen, men man skal bo i grønneste granskauen..

Er ikke dyrene kastrert/sterelisert, be eierne om å få gjort det snarest..eller så kommer renseri-regningen i katteeiernes postkasse til det er gjort.

Så kan du jo sette opp strømgjerde osv, nei..

Snakk med eierne, få et kattenett og kjøp et lokk til å ha over sandkassen.

Skrevet

så lenge en katt kommer inn på vår tomt, så er den fritt villt for meg!

bruker hageslangen og eddik, hater katter og når man har kattebordell for nabokattene i hagen sin, ja da bruker men de midler som man har til rådighet.

Har tatt en prat m alle naboene som har katter og det hjelper ikke!

Ene naboen sa at jeg fikk bruke hageslangen på de, så det tipset kom fra en m katt selv. (sikter aldri på katta, skremmer bare)

Men vi har en gammel nabokatt, som jeg ikke gjore noe med for jeg trodde den skrøpelig, men nå viser deg seg at den har tatt tomta vår som territorium,

og stakkars den katten som kommer innfor grensene :):)

og den katten er kun å patruljerer grensene av og til, så nå er vi kvitt de ekkle kattene! :)

Men bruker du eddik så må du fylle på ofte for at det skal fungere!

Skrevet

For all del,IKKE kjøp det som heter "Katt deg vekk" som skal hjelpe mot katter!!!!

Det stinker hundedritt og virker nesten motsatt,tro meg-vi hr prøvd!

Synes pepper funker til en viss grad,men må strøs mye og ofte.Ellers har jeg fått tips om gammel kaffegrut,men ikke prøvd enda...

Katter er no herk altså:/

Skrevet

Psss.. syns ikke hageslangerådet var så drastisk. Katter tåler da litt vann. Og liker de ikke å bli våte, så skal du se de holder seg borte dersom de har opplevd en dusj eller to i hagen din =)

Skrevet

har prøv å dynke kattene med vann....må nok gjenta det en gang eller 2 slik at de forstår hvem sitt territorium det er:MITT

Skrevet

Ikke sikkert de skjønner det likevel. ;) Katter ser på bestemte områder som sine territorier, uansett hvilke mennesker som bor der. De har selvsagt ikke noe begrep om min og din hage... Noe man heller ikke kan forvente. Som jeg sa tidligere, jeg hadde blitt rimelig forbanna om noen drev og dynket vann på mine katter uten grunn, det hadde garantert ført til et dårlig naboforhold. Tror ikke jeg er den eneste katteeieren som mener det samme! For ja, jeg mener det er grunnløst å spyle vann på katter som kommer inn i hagen, så lenge det ikke er mange av dem selvsagt. Altså at det er et "normalt" antall katter i nabolaget, det blir noe annet hvis man f.eks. har en "gal kattedame" med 30 katter til nabo. Derfor tror jeg det er en god idé å snakke litt med katteeieren/eierne først, i det minste... Før man starter en hat-kampanje.

Skrevet

Strø rundt deg med appelsinskall!! De liker ikke det ;)

Skrevet

Dette er eit strålande tidspunkt å kjøpe/ få besøk av noken med hund!!;)

Viss ikkje så er kvasse vese lydar ganske effektivt for å få kattar til å trekke unna (brukar det for å hindre katten min i å kome inn i huset menst eg lagar mat til den, det er ein utekatt. Då står eg som regel i eit heilt anna rom)

Evt. kast noko etter katten (ikkje på den)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...