Gjest ~Xmas08~ Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Gutten min skal begynne i barnehage om 1 uke og vi har valgt å ikke vaksinere. Jeg hadde opprinnelig tenkt å være hjemme med han til han var rett over 2år, men nå må han begynne når han er 15mnd av forskjellige årsaker. Jeg så på det som en fordelene med å være hjemme med han så lenge --> immunforsvaret hans vil være sterkere jo eldre han blir,følte han var mer "rustet" for bhg på alle måter når han var blitt 2år. Hører jo at "alle" blir så syke når de begynner i bhg. En annen ting jeg lurer på er om de spør om vaksiner i bhg og ev. hva din bhg sa da dere sa barnet ikke var vaksinert!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Jeg tror nok ikke de kommer til å spørre om barnet er vaksiner. Ellers er det jo dere som har bestemt at han ikke skal vaksineres, så det kan ikke barnehagen blande seg opp i. Men det kan jo være lurt å fortelle dem det, i tilfelle han skulle få et bitt eller noe. Da må han jo få stivkrampesprøyte, noe de vaksinerte barna ikke trenger. Og HVIS det skulle bryte ut kikhoste eller noe, er han veldig utsatt for smitte, og vil da risikere å bli veldig mye sykere enn de vaksinerte. Osv. Eller, hvis han skulle få røde hunder er nok det noe de andre foreldrene i barnehagen vil vite, i fall noen av dem skulle være uvaksinerte og gravide. Så det kan jo være greit å bare opplyse dem om det, så de er informert.- Han får sikkert en del forskjølelse og sånt, det er ganske vanlig i starten når de begynner i barnehage, men det kan jo hende han slipper unna også.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Jenta vår på 3 år går i gårdsbarnehage, og er uvaksinert. Vi krysset av på et skjema at vi ikke følgte barnevaksinasjonsprogrammet når hun begynte, men vi har ikke spesifisert noe ut over det. Har heller aldri fått noen mer spm. om dette. PS. Hun begynte i barnehage når hun var 1,5 år.
Gjest ~Xmas08~ Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Takk for svar:) Jeg vil nok fortelle at han ikke er vaksinert, men jeg er jo litt spent på hva de kommer til å si da..er jo ganske så mange som er negativ til å ikke vaksinere, -det er jo bare såå egoistisk..hehe Stivkrampesprøyte kan han vel ta ved et eventuelt bitt? Dessuten er det vel slik at varigheten av stivkrampevaksinen ikke er spesielt lang; 5-10 år før ny boosterdose må taes. Så de aller fleste voksne er jo overhode ikke beskyttet! Jeg kjenner iallefall ingen som har vært å revaksinert seg... Kjenner bare jeg får litt angst av enkelte som tyter i vei om at "å guuuuuud,er han ikke vaksinert???" Vi bor da i et land med god hygiene,rent vann,høy levestandard.. Jeg synes derimot det er så utrolig skummelt at så mange blindt velger å stappe ungene sine med alle disse vaksinene,det kan da umulig være bra for en 3mnd gammel baby å få dette sjokket for immunforsvaret? Hva mener dere her da?
Gjest Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Immunforsvaret trigges når det får noe å bryne seg på. "Alle" blir ikke SÅ syke når de begynner i bhg, men det første året kan det bli nokså tett med forkjølelser i varierende grad, et par runder med omgangssyke og muligens en influensa. Hvordan barnet tåler dette er individuelt, men å proppe barnet fullt av vaksiner de første leveårene bedrer iallefall ikke immunforsvaret. Derfor mener jeg at din gutt kan være bedre rustet enn de vaksinerte barna til å takle de "forferdelige" bhg-virusene. Vi ble ikke spurt og måtte ikke fylle ut noe sjema, men vi har fortalt at ungene ikke er vaksinert. Bhg-personalet forstår godt vår skepsis til vaksiner, og mener vi har overraskende friske barn... Ungene ble ikke smittet under et kikhosteutbrudd, det ble derimot flere av de vaksinerte... Det finnes ingen dokumentasjon på at uvaksinerte blir mer syke av kikhoste enn vaksinerte, men det er slik hs og FHI reklamerer for den ineffektive vaksinen. Barnet trenger ikke stivkrampevaksinen om han feks skulle bli bitt, ettersom tetanusbakterien kun overlever i sår helt uten tilgang på oksygen. Feks liggesår eller lignende sår med mye dødt vev, dype stikkskader, skuddsår etc.(sjekk statistikk for tetanus i Norge på msis.no). Det skal med andre ord ganske mye til før en får stivkrampe fra et dyrebitt. Og jeg tror neppe lege og bhg-personell ville satt denne sprøyta på en uvaksinert unge uten foreldrenes samtykke. Uansett skal vel foreldrene kontaktes om barnet blir alvorlig skadd..?
Gjest Skrevet 17. august 2008 #6 Skrevet 17. august 2008 jeg tror det med vaksiner og barnehager henger sammen med hvor man bor....vet om ei som jobber i oslo....hun sier ungene som beg i den barnehagen må være vaksinerte....men som sagt jeg vet ikke 100% sikkert om dette er sant.... er jo isåfall diskriminerende....
Gjest ~Xmas08~ Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Jeg kan ikke tro de kan nekte barnehageplass fordi barnet ikke er vaksinert? Det hørtes rart ut? men hvem vet...sikkert mulig det og.. :S
Gjest Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Hei Her har du mine beste tips for å bygge opp immunsystemet hans nå når han starter i bhg. - ¨Så mye ro som mulig, ikke mye styr utenom bhg -Så mye søvn som mulig -Gi han tarmbakterier den første tiden, biocare har til barn, helsekost. Tror han skal ha Biocare B2, hør med de. Mesteparten av immunsystemet sitter i tarm. -Sunt og variert kosthold selvfølgelig - Varme føtter, kjør gjerne ull allerede, vask bena hver kveld....ja, høres rart ut, neida, det er her mye av det klamme "svetten" går ut av de små, vask og hold de tørre på bena. -Vitamin og mineral samt fettsyrer. Jeg gir min på 1 år litt flytende mivitotal, hun liker det så da slipper jeg å kjøpe egne vitaminer til hun. Hun får litt mumomega, jeg er gravid, som hun slurper i seg. Eskimo er fin. Tran er helt ok den og. Det fine med Tran er at den inneholder vit A,D og E. Samtlige er viktige høst vinter. -Mye varm mat, eks.: havregrynsgrøt med frukt smør, rismelk, istedet for brød hele tiden. Men det er utrolig hva en liten kropp kan klare hvis det er ro rundt situasjonen, nok søvn, ren mat og drikke. Min erfaring er at vaksinerte barn har et generelt dårligere immunforsvar enn uvaksinerte. Dette er jo egentlig ganske logisk, ved en vaksine får barnet s immunforsvar noe å jobbe med, og andre baskilisker glir lettere inn i systemet. At man ikke får barnet inn i barnehage fordi man ikke har vaksinert det får meg nesten til å både gråte og hyle av sinne, så det håper jeg ikke stemmer. Jeg har nok av kanpsaker jeg brenner for, klarer ikke flere. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå