Gå til innhold

Jeg blir flau... Samboer har fått lønn i dag.. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han jobber ikke FOR posten, men kjører post! Aviser, reklamer, bøker som er bestilt osv.

Skrevet

Du som burde skamme deg anonym 14:43. Hvilken rett har du til å dømme dem? Jenta er fortvila og du setter deg på din høye hest... Makan! Du vet vel ikke noe om forholdene rundt!!!

Greit at det ikke er en gunstig siyuasjon å være i og dumt å planlegge barn da, men hun sier jo det ikke var planlagt, og HI er tydeligvis voksen nok til ikke å ta livet av et barn pga økonomi, noe det ikke virker til at du er!

Skrevet

Han har vel uansett en altfor lav timelønn?

Han bør gå og få hjelp fra NAV om han kan ha rett på dagpenger, om han tjente over deres minimum beløp i fjor, og søke nye jobber.

Lykke til.

Skrevet

HØ? Bøker som er bestilt som kjøres ut på natta?

Men hvorfor i alle dager svarer du ikke på hvor mye han jobber?

Er alt bare oppspinn?

Og hvis jobbsituasjonen din var annerledes i beg av svangerskapet, hvorfor får du ikke fødselspenger da? Du må også ha tjent ekstremt lite hvis det lønner seg for deg å ta imot engangsstønaden.

Hvor gamle er dere egentlig 15 og 16?

Skrevet

Bud kjører på natta jo. Her kommer postbilen mellom 3-5.. Bare så det er sagt! :-)

Skrevet

Eller, det blir vel ikke postbilen.. Post er jo brev og slikt! Sooooojjy..

Skrevet

Det som overrasker meg er at dere ikke er inneforstått at han ikke får ledighetstrygd når han sier opp selv. Dvs. han får karantene og får NULL kroner i den perioden!! SEKS UKER!!

Jeg syns du sitter i en bedriten situasjon, men det er du klar over og det er ikke min oppgave å dømme deg. Det er faktisk masse ledige jobber, og jeg er sikker på det er flere her inne som jobber i firmaer som ofte trenger arbeidskraft...

Lån er en uting uten inntekt, klarer dere ikke betale tilbake til en kamerat så er mest sannsynlig vennskapet gått dukken. Tenk på det først..

Hvorfor jobber ikke du? Få minsten i barnehage og kom deg i jobb. Du er faktisk ikke i en posisjon som kan "bestemme deg for å gå hjemme en stund med minsten også.." Du MÅ ha tre uker etterpå.

Vet jeg er kynisk nå, men du må faktisk jobbe for å få penger. Så "enkelt" er det.. Det spørs litt hvor du bor om du er intr i å ta imot litt hjelp...

Skrevet

Hm, så det er ganske mange som synes at det ikke er en menneskerett å få barn. Er man fattig, burde man ikke få barn.

Dere som mener dette, burde ta dette opp på verdensbasis, og f.eks dra til utviklingsland som "gravid-politi". Man innfører tvangsabort på de som ikke har nok penger.

Jeg er helt sjokkert over at dere kan komme med slike kommentarer ovenfor HI.

Skrevet

På tide å få seg jobb kanskje? Slutt å snylt på alle oss andre som jobber ræva av oss!!!!

Skrevet

Mener dere at det er bedre at han ikke tjener noe i mnd enn at han tjener 5000 kr?

Forøvrig er karantenetiden for arbeidsledighetstrygd 8 uker ikke 6 uker og da får man bare 63% av den lønnen man hadde tidligere.

Skrevet

Vet du, et ansvarlig menneske i et land som har tilgang til fungerende prevensjon setter faktisk ikke barn til verden når man ikke kan forsørge seg selv og enda mindre et barn.

Hva tror du hvor all elendigheten i u-land kommer fra? Befolkningseksplosjon er en forklaring. Har man ikke nok penger å fore sine unger er det dårlig gjort å få de. Her i Norge er det en luksussituasjon, her sørger staten for at ingen sulter ihjel.

Men det hjelper ikke HI nå. Du må ta deg en tur til NAV og spør om hjelp. Det er ikke noe flaut, det er deres jobb og det finnes enda verre skjebner. De har sett og hørt alt, så du kommer ikke å sjokke noen.

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt meg en jobb også. Er du ikke syk er det det beste. Å "bestemme" seg for å gå hjemme er en luksus dere ikke har råd til. Skaff deg jobb, din mann må også og problemet løser seg etterhvert. På sikt kan dere tenke å ta litt utdanning, man få jo bare dårlig lønnede drittjobber uten!

Skrevet

Hvis samboeren din ikke klarer å få seg en jobb bør dere kanskje vurdere om ikke du bør jobbe i stedet. Kjedelig å gå glipp av permisjon, men hvis du har større sjanse for å få jobb må dere jo nesten gjøre det sånn. Pleier å være plenty med ledige jobber innen helsevesen f.eks, har samboeren din prøvd å skaffe den typen jobb? Har du noen form for utdannelse selv?

Skrevet

Skaff deg en jobb selv latsabb,trenger ikke snylte på gubben da..

Skrevet

Det er ikke særlig lukurativt å kjøre reklame, for jeg regner med det er det han gjør, det er en grunn til at det er mest guttunger på moped som har sånn jobb... Hadde han fått jobb i postverket hadde lønna vært mye høyere. Jeg vet, for broren min leverte reklame for norpost da han gikk på skolen, og jeg har ei venninne som jobber i posten, lønna og arbeidsforholdene er ikke engang sammenlignbare....

Her i området er det utrolig stor mangel på avisbud, det er mye bedre betalt, har han sjekket opp det. Å kjøre med Aftenposten f.eks er ganske godt betalt, en rute eller to med lokalavisa er ikke så værst betalt det heller. Hvis det er vanskelig for mannen din å få en skikkelig jobb må dere bare bytte, han får gå hjemme også får du ta en kassajobb på Rimi eller noe, butikkjobber blir man ikke rik av, men med UB-tillegget man får på kveld og helg er det helt til å leve av.

Lykke til videre!

Skrevet

Det finnes nok av jobber han kan ta uten å ha utdannelse!!! Her lyser det latskap! Arbeidsmarkedet tenger arbeidskraft og dere snakker om å gå på sosialen for å få penger! Da får han ta en jobb på mcdonalds, rimi eller vaskejobb da. Be om ekstra skift i en periode til dere får engangstønad, be om forskudd! Ordne opp i dette med feil trekk av skatt! For noen er det mer viktig å komme seg på sosialen og vil ha andre til å ordne opp i deres problemer, enn faktisk å ta tak, lage seg en CV, kjøre ut med jobbsøknader - gå på intervju! Gå på vikarbyråer! Ingenting ordner seg selv, husk at det er en heltidsjobb i seg selv å skaffe seg ny jobb!

Hvis dere leier leilighet kan dere be om utsettelse av husleien, hvis dere har kjøpt, be om en mnd der dere kun betaler rente (ikke avdrag på lånet)! Dere får jo snart engangsstønaden på over 33.000 kr! Slutt å syt!

Skrevet

Dere må finne dere en jobb begge to! Han kan feks jobbe på dagtid og du kveld/helg. Har man ikke penger må man jobbe for å skaffe seg en inntekt. Det er ikke verre enn det, noe de fleste voksne mennesker er klar over. Gå til NAV, Adecco, Manpower, Proffice osv. Sett inn en privat annonse i lokalavisa. I mange tilfeller kan man få jobb på dagen.

Skrevet

Akkurat dette utsagnet der er oppbrukt. Skatter du såppas mye anonym 22:48 at du dekker hennes eventuelle utbetalinger fra sosialen? nej ;) Dine skatte penger går DIREKTE tilbake på deg selv, skal jeg fortelle deg. Rimeligere barnehage, legetime er billig, du får operert deg kun for egenandel på skarve 200 kr, pensjon, + penger til å drive dette landet vi bor i! og mye mer du faktisk bruker daglig. veiutbedring, tunneler...ja! tenk over det.

Så dette utsagnet tror jeg man skal passe seg for å ta i bruk om man har en moden og realistisk tankegang.

-Du- må være forsikig å dømme andre, forresten.

Skrevet

Her er det nesten det samme :s Jeg hadde ikke jobbet nok til å få permisjonspenger, så jeg måtte ut i jobb når småen var 4,5 mnd. Fælt ja, men det er verdt det når lønnen kommer selv om det ikke er så mye. Jeg fikk sommervikariat jobb innen helsevesenet, og kan jobbe 100% om jeg hadde hatt mulighet.

Og til du litt langt oppi her som skrev at hun skulle få ungen i bhg, det er ikke barebare det da!!!! Hadde vi fått bhg plass kunne vi ha levd godt! Men nå ble det ikke sånn, så da jobber jeg kveld og han dag. Med god hjelp fra familie.

Men vi sliter allikevel. Kommer alltid på minus selv om jeg jobber litt. Og dagmamma er ikke å oppdrive her :s

Men det må jo være en eller annen jobb du kan ta frem til du går i permisjon, sånn at dere får litt inntekt hvertfall. :)

Ønsker dere masse lykke til:) Og håper det snur seg for dere og oss :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...