Gå til innhold

min fødselshistorie,veeeldig lang:)

Anbefalte innlegg

Denne historien er om min 2.fødsel, jeg selv hadde termin 28 mars,mens ul termin var 5.april.

Jeg var en god del plaget med kynnere fra rundt uke 25,men det var jeg også i forrige svangerskap,og jeg var denne gangen elendig nesten hele svangerskapet,var kvalm frem til rundt uke 26,og når kvalmen endelig ga seg så tok bekkenløsninga over,ikke noe gøy når man har en vilter 1 åring å passe på...:)

Vel tilbake til fødselen,det var i påska at ting begynte å skje,jeg hadde skikkelig vondt jeg våkna palmesøndag,og tenkte at nå er det fødsel og ringte til føden for å høre om jeg kunne komme inn til sjekk,for forrige gang så gikk verken vannet eller slimproppen,og vi har en time å kjøre til sykehuset,kom inn og fikk beskjed om at der var rier,men ikke noe åpning,men de ville holde meg der over natten fordi lillemor var stressa og utløste alarmen på hjerteslag noen ganger,fikk dra hjem neste dag, men 1.påskedag bar d inn igjen,denne gangen også falsk alarm. Der var rier men de ga seg.

Slik gikk den nesten uken også,mye skikkelig vonde kynnere som jeg var sikker på var rier,som varte noen timer og som gav seg. Heldigvis har jeg en helt ubeskrivelig grei svigermor som var der og hjalp oss og passet 1 åringen mens vi dro inn og ut av sykehuset:)

Var med jordmor onsdagen før lillemor kom,og da lovte hun å bestille overtidstime uken etterpå å få meg i gang viss ikke noe skjedde, torsdag 2.april så bar det på sykehus igjen,men var falsk alarm nå også og fikk noe smertestillende å noe å sove på,for ble dårlig med søvn. Fredagskvelden lagde jeg taco og vi kosa oss og så på tv,kjente at jeg hadde disse vonde kynnerene,så tok den anbefalte dosen med smertestillende og "sovemedisin" og gikk og lagde meg. Våknet i firetiden av vår 1 åring som ville ha flaske,mens jeg lagde den kjente jeg at det var vondt men tenkte ikke noe over det, var på do og gikk og lagde meg igjen. I halv syv tiden våkner jeg igjen har nå litt vondere tak enn tidligere,men venter litt til,og finner ut jeg får ringe sykehuset å si at vi kommer inn for en sjekk.

Vekker mannen min som helst ville sove noen timer til og som mente jeg bare skulle legge meg jeg også:)men kvart på åtte er vi på sykehuset,og det har tatt seg betydelig opp,drar på rett på fødestuen og får konstatert 4 cm! Jordmor går ut og skal sjekke litt i papirene mine om forrige fødsel,hun kommer tilbake etter halvtime,og da har jeg fått så vondt at jeg vil ha epidural,det skal jeg få men hun vil sjekke åpningen først. Oii utbryter hun,her er jo 7,5 nesten 8 cm klokken var da 8.30,da har ikke vi tid til epidural,du får klare deg med lystgass,og den funka kjempefint den.de siste 3 cm tar litt lenger tid,men litt over klokken ti begynner jeg å kjenne nedpress,og sier at nå bare må jeg presse,klokken 10.52 kommer verdens skjønneste lille jente ut,på ulterminen:)hun var 3990gr og 52 cm..fødeselen var kjempefin,hadde verdens beste jordmor,som var helt utrolig gjennom hele fødselen,nå er Anna Sofie 4 mnd og vi stortrives som en familie på fire:)

Dette var min fødselshistorie,den blei litt lang men følte at jeg måtte fortelle det:)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...