Gå til innhold

Anke litt, hun er så treg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi e 8mnd nå.. å hun klarer ikke engang sette bena under seg, kan ikke stå på fanget mitt.. på gulvet så ruller hun rundt over alt, og prøver å komme seg frem i mage leie..men er nok ett stykke igjen der enda..kan heller ikke sitte uten støtte, har ikke balanse..

hun låg med hofte pute til hun var 5 mnd, så det er normalt at en er xtra treg da.. er det noen andre som har så "trege" barn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungene er så utrolig forskjellig, så er farlig å sammenligne dem føler jeg.. Feks min egen knott var tidlig ute på det fysiske, men ikke så kjapp med pratinga.. Mens ei som var født samtidig var langt etter han fysisk, men snakka som en foss før hun var et år.

Plutselig en dag så forstår hun hva hun skal gjøre og da gjør hun det! =)

Skrevet

broren var også treg, men han stod på fanget mitt når han var 3 mnd liksom..

Skrevet

Jeg har en nevø som var helt gele i bena til han lærte seg å gå. Da var han 1, 5 år. Min søster hadde ventet på time for å sjekke han, men plutselig så skjønte han hva han skulle gjøre. Han er frisk og oppegående, har aldri feilet han noe, men han var bare treg. Så det er ikke noe å bekymre seg over enda, så lenge han virker frisk og glad, så må du bare slappe av:)

Skrevet

Hvis du lurer på om det er noe fysisk som er feil, så bør du jo kontakte lege for å få sjekket det.. Jeg vet bare at det er enorm forskjell på ungene, og når de gjør de ulike tingene. Så hvis barnet ditt i utgangspunktet er satt litt tilbake så er det jo stimulering og det å gi barnet rom til å prøve som er viktig.

Skrevet

Jenta vår ver/er litt tregere enn mange andre motorisk. Helt gele i beina til hun var... 10 mnd tror jeg? Så stivet hun av litt, og nå ved 13 mnd går hun masse med hjelp av oss. Tror nok det går noen mnd til får hun går selv ja.

Hun ålet seg såvidt fremover da hun var litt over 10 mnd, og krabbet først ved 12 mnd.

Det er ingenting i veien med henne, det er bare ulik utvikling. Forøvrig er hun superblid, morsom og flink til å "prate" og kommunisere :-). Ikke stress du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...