Kondis som en murstein Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Søstera mi sa det istad, men jeg har aldri hørt det før, hehe... Hun brukte det om "tilstanden" man er i når man bare sitter og stirrer tomt ut i lufta. Sånn om man tenker på noe eller om man i et øyeblikk bare er helt borte ) "Å, nå var jeg helt titten" Hun uttalte det likt som å titte, men la på en N på slutten!
~Snublefot~ Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Bokmålsordboka Ordet 'titten' er ikke et oppslagsord i Bokmålsordboka. Men kanskje du tenker på en annen form av et oppslagsord, se nedenfor: OM TILSLAGET ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) Tilslagsord: Bøyingsform Oppslagsord titten substantiv hankjønn, entall, bestemt form, normert titt I titt m1 (av titte) 1 (overflatisk) kontroll, rask gjennomgåing vil du ta en t- på potetene med det samme? / ta en t- på avisen 2 kort besøk; adgang til å få se på noe takk for t-en / kan jeg få ta en t-? Nynorskordboka Ordet 'titten' er ikkje eit oppslagsord i Nynorskordboka. Men kanskje du tenkjer på ei anna form av eit oppslagsord, sjå nedanfor: OM TILSLAGET ARTIKKEL FRÅ NYNORSKORDBOKA (offisiell rettskriving) Tilslagsord: Bøyingsform Oppslagsord titten substantiv hannkjønn, eintal, bunden form, normert titt I titt m1 (av titte) det å titte; titting; kik t-en på hjørnet gøymeleik / ta ein t- på noko Ikke et ord, men bøyningsform av et... Her jeg bor, sier de at de "he fått stirrå" om det som søsteren din gjorde;-)
3b@rnsmor-30* Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 aldri hørt før...men kan jo være et dialekt-ordda...
Kondis som en murstein Skrevet 14. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2008 Ja, jeg så i ordboka ) Mente heller å skrive om det var flere som brukte dette ordet om denne "tilstanden"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå