Gå til innhold

Mannen min drar aldri på gutteturer

Anbefalte innlegg

Han er gift, og familien betyr mer enn venner. Skal han på tur, er vi med. Triveligere med familieturer.

Ser ut som om det er normalt at mannfolkene til mange er drar på disse gutteturene støtt og stadig. Spesielt til utlandet må det da være vanskelig å sende mannen sin avgårde?

Fortsetter under...

Du kommer til å få så mye pepper for dette innlegget. Men peppern skal ikke komme fra meg. Det handler om prioriteringer. Du er bestevennen hans, jeg drar ingen steder uten bestevennen min jeg er førøvrig sammen med en dame. Skulle hun bli diskriminert kun fordi hun var min partner og hvorfor skulle jeg egentlig ville reise noe sted uten henne som betyr mest for meg i hele verden?

Det er merkelig at alle skal ha det til at dette handler om sjalusi. Dette med at partnern drar eller ikke drar på guttetur. Det handler om å bli bortprioritert. Det handler om å ikke bli inkludert fordi man er sexpartner. Og hvorfor skulle man ikke heller reise på vennetur, eller familie turer i stede for gutte og jente turer?

en hyttetur med gutta i ny og ne. Blir vel en eller to turer i året, og der får de samlet både dem som er flyttet bort og de som fremdeles bor i nærområdet.

Skulle ønske at jeg selv også var litt flinkere til å holde kontakten med barndomsvennene mine. Og har du en ordentlig mann, er man vel ikke redd for å la ham bruke vingene litt? Selv blir jeg litt oppgitt over par som er helt avhengige av hverandre, som ikke kan gjøre noe på egenhånd. Men det er jo demmes valg, så jeg blander meg ikke opp i det.

Jeg hadde ikke sendt mannen på guttetur til utlandet, for det er dyrt og lenge. Da kunne vi heller dratt alene som famili, eller med venner og deres barn.

men at han er på jakt osv gjør meg ingenting. Noen ganger er det ganske deilig og være alene. Kanskje jeg sender barna til besteforeldre og har en hel kveld alene med vin, god mat og dvdboksene av sex og singelliv. Haha..

Så lenge det ikke blir for ofte gjør det meg ikke noe.

Annonse

Joda, skal overleve en og annen hytteturen. Men jeg sender ham aldri til utlandet.

Har en kollega som samler en gjeng med kompiser til golftur i varmere strøk et par ganger i året. Greit at de spiller golf, men i tillegg valfarter de bordeller og puler vettet av seg.

Skal heller ikke gi deg pepper:)

Så lenge han og du syns det fungerer, så er jo det bra.

Her trenger vi litt tid fra hverandre i blandt.

Ikke fordi vi blir lei av hverandre, eller fordi forholdet trenger det.

Rett og slett fordi vi syns det er gøy å ha alenetid med vennene våre.

Er enig med Elisabeth. Vi trenger en pause fra hverandre fra tid til annen slik at vi får mulighet til å savne hverandre.

Jeg prøver selv å få til en jentetur til Paris eller lignende en gang i året. Shopping, shopping og slarv. Kjæresten min er ihvertfall ikke interessert i å være med på shoppingtur til europeiske storbyer. Og da kan jo ikke jeg klage dersom han vil på tur sammen med gutta..

Min samboer drar heller ikke på gutteturer. Og det er jeg glad for!! Han ønsker ikke å reise på ferier uten familien sin. Og være borte flere dager fra oss om han ikke må.

Jeg har ikke tro på det der med gutteturer. Det involoverer omtrent alltid om ikke utroskap, så i allefall strippeklubber, fyll o.l. Det er utrolig umodent å måtte dra på slike gutteturer. Og jeg er enig med de her som sier at det ikke dreier seg om sjalusi men om prioriteringer.

En helg bort til en kompis i en annen by o.l det kan jeg skjønne. Men ikke disse feriene til utlandet. Hva i f... er vitsen, om det ikke er for å leve "singellivet" og uforpliktende. Er det avslapping og avkobling man er ute etter kan man ta med kjæresten!!

Jeg er glad for at jeg er i et voksent forhold nå. Hvor venner er prioritert etter familien.

Ok, her må jeg abre reagere.

Ikke ALLE gutteturer innbefatter utroskap og strippebuler.

Og jeg er også i et voksent forhold der familie er prioritert fremfor venner.

MEN som sagt, vi syns det er gøy å være alene sammen med vennene våre. Regner da selvfølgelig med at alle tilbringer mesteparten av tiden sin sammen med familien.

Handler vel om valg, og hvert par er forskjellig.

Jeg er glad for at han tar seg en kveld eller helg sammen med vennene sine.

Man kan forresten slappe av sammen med venner også.

Annonse

Gud... Den dagen jeg setter mine venner til side til fordel for en mann, tror jeg at jeg mister dem. Det skal være rom for begge deler.

Jeg skal til Paris sammen med tre gode venninner og se på Madonna i september. Min mann er ingen fan av Madonna. Oj... Jeg er visst i et kjempebarnslig forhold.

Dummeste diskusjonen jeg noensinne har sett.

Samme her. Han er ikke interessert, synes ikke det er kjekt å dra noen sted uten meg. Setter veldig stor pris på det jeg da :-) Hadde ikke hatt noe i mot det om han reiste en og annen gang, men godt at han er så familiekjær og prioriterer på den måten synes jeg.

Jeg er anonym lengre opp som mener gutteturer innebærer strippeklubber.

Jeg snakker om lengre utenlandske turer. Ikke en helg til en gammel kompis eller venninne.

De gutteturene jeg vet om, har det alltid vært innom i allefall toppløsbarer o.l. Det skjer automatisk når gutter drar på fylleturer sammen!! Jenter er noe de er opptatt av siden alltids noen er singel eller den utro typen!

Og ja det er umodent å måtte ha ferier borte fra familien sin. Slike ting burde man gjøre seg ferdig med før man får barn.

"Det involoverer omtrent alltid om ikke utroskap, så i allefall strippeklubber, fyll o.l.". Snakker du av egne erfaringer? Eller har partneren din vært på sånne turer? Blir rett og slett sjokka jeg, for sånne gutteturer/jenteturer er det ikke aksept for blant mine venner og bekjente.

Min mann liker å omgås kompiser. De har f.eks. en skitur i året. Da går de/står de på ski om dagene, og tar riktignok et par øl om kveldene, men det viktige her er jo å gjøre noe sammen med de gode gamle kompisene. Innimellom går de nok på en pub også, men jeg tror de har like stor glede av å snekre sammen en god middag på hytta og å mimre og røle litt. Til og med den værste skjørtejegern av dem bruker å holde seg i skinnet på disse turene, har jeg inntrykk av. Kanskje er det rett og slett deilig å koble av uten feminine impulser?

Selv kan jeg også synes at en helg uten ansvar og plikter er deilig, og satt for ikke lenge siden å sang gamle allsanger på en hytte ut i skauen sammen med 10 kjerringer.

Hadde mannen min valgt å være mer sammen med kompiser enn han er sammen med familien, hadde jeg nok reagert. Men så langt går regnskapet i riktig retning ;-) Og jeg tror faktisk at de som ønsker å være utro, er utro uavhengig av om de drar på gutteturer i innland eller utland. Holder du en hund i band, får du ham til å lengte etter friheten.

Ja selvsagt kan en utro dritt være utro hvor som helst. Men det kan jo være litt lettere sammen med en gjeng kammerater dritings i utlandet. Laaaangt borte fra dama hjemme. Det gjør at grensene lettere viskes ut tror jeg.

Jeg snakker ikke om hytteturer i skauen. Snakker om sydenturer, thailand turer, fotballturer o.l. Ferier langt borte og borte fra familien!

Min samboer har aldri vært på slike turer nei. Han har ikke noen interesse av det. Den forrige samboeren min var en gang på en slik tur, som egentlig ikke var ferietur heller. Da fikk jeg vite etter det var slutt mellom oss, av en venn av ham at han hadde vært på strippeklubb. Det fortalte han selvsagt ikke noe om når han kom hjem.

Og jeg vet det, av det jeg har sett rundt meg også. At de klarer alltids å "forville" seg en tur innom en stippeklubb tilfeldigvis. Når en gjeng drar sammen. Er noe annet om en drar en helg til en kammerat og drar en tur på puben!

Skulle ønske mannen min dro på gutteturer jeg! Men neida han skal være sammen med meg hele tiden..blæææ.. koselig det altså men hadde ikke skadet å f.eks tatt noen helger i året hvor vi gjorde noe annent enn å kun være sammen oss to.

Enten så er det sånn fordi han rett og slett har mest lyst til å være sammen med oss, eller fordi han ikke har noen venner...aner ikke jeg...

En ting jeg reagerer på i denne debatten, er at det virker som det er kameratene som pleier å dra med seg vedkommende på strippebuler osv.

Og at det er lettere å være utro på gutteturer.

Da lurer jeg veldig på hva slags kamerater det er de omgir seg med?

Min mann har ingen slike venner, som legger til rette for at det skal være lett å være utro. Ser ikke for meg at det skulle være et tema å ha sex med fremmede en gang.

Han har forresten ingen venner som skulle tilsi at de selv kom til å være utro heller.

Nei, velg venner med omhu heretter, hvis det faktisk er et problem.

mannen min er ikke på gutteturer.. han sier selv at han ikke orker å være borte fra meg om natten, vi sover skikkelig urolig uten hverandre :)

Jeg skal derimot på jentetur i september, med mamman min, og utenlands til lege i oktober..

Gruer meg til å være borte - her er det jeg som farter..

Men skulle helst vært hjemme :) Trives best når vi er sammen på tur jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...