Gå til innhold

Passer Fillip\Phillip til søstrene?

Anbefalte innlegg

Ser at mange vuderer dette navnet. Dette har egentlig vært mitt favoritt guttenavn siden jeg var tretten men har lagt det litt bak meg pga. at det har blitt så populært. Nå har jeg lyst og bruke det alikevel;) Hva synes dere? Passer det best med Phillip eller Fillip til søstrene?:)

Fortsetter under...

Jeg synes absolutt det passer til søstrene!

Jeg synes egentlig Philip er finest, men ville skrevet Filip her, for da får alle barna hver sin forbokstav.

Er litt rar på det, jeg - enten skal alle barna ha samme forbokstav, eller så skal ingen ha det. ; )

Niks, synes Filip blir helt feil til søstrene fordi:

Stine - typisk norsk navn, ikke vanlig i utlandet... Lite brukt nå.

Petra - også typisk norsk, litt internasjonalt, men ikke veldig... Lite brukt navn.

Filip - gresk navn som er veldig internasjonalt, og poppis!

Synes det blir stilkrasj her og ville valgt noe annet, litt mer kreativt og mer passende til søstrenes navn. Men sånn ellers, Filip er et flott navn :-)

Annonse

Jeg synes ikke Phillip/Fillip passer til Stine og Petra i det hele tatt. Skikkelig stilkrasj! Kansje greit til Stine, men ikke Petra. Fordi:

Petra ser jeg på som et gammelt, sterkt og tradisjonsrikt navn, mens Fillip er mer "nytt" og moderne. I tillegg synes jeg det er barnslig og pinglete, og det blir feil i forhold til Petra. Stine er kansje en mellomting mellom de to. Jeg synes det er veldig 80`talls, jeg har gått på skole med utallige Stine`er, og har 4 venninner som heter det, alle født i 87. Men navnet fint da :-)

Har du andre alternativer til guttenavn? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...