Gå til innhold

Smerter etter MA...Vanlig??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde utskrapning på mandag. Alt gikk greit og jeg følte meg i fin form etterpå. Var i bedre form da jeg dro fra sykehuset enn jeg er nå... Har hatt mye menssmerter og "tak" i magen. Føler meg nesten forstoppet også selv om jeg kommer meg på do... Har ikke feber og blør ikke mye. Har kommet ut tre små "klumper" og skjønner at kanskje dette er grunnen til at livmoren min jobber litt ekstra. Samtidig blir jeg litt engstelig for om noe er galt. Har prøvde å lete litt her inne på forumet, men det virker som om alle var i fin form etter utskrapningen... Er det bare jeg som har det slik?

Følte egentlig at jeg var kommet litt ovenpå etter å fått sjokkbeskjeden om at det lille i magen ikke vokste mere. Nå kjenner jeg at jeg blir litt deperimert igjen av at jeg fortsatt har så vondt....:(

Fortsetter under...

Hei. Jeg hadde en utskrapning etter SA 3 juli. Kjenner meg igjen på innlegget ditt. Jeg hadde magesmerter i flere dager etterpå. Snakket med legen på gyn da og fikk beskjed at jeg mest sannsynlig hadde etterrier. Det varte vel ca 3-4 dager. Er du i tvil ville jeg bare ringt, det kan du jo gjøre hele døgnet alle dager.

hei du.. Jeg hadde utskrapning 2 juni.. Hadde en del murringer etterpå, men ingen smerter. men forstod at dette var vanlig å få..Livmora skal jo trekke seg sammen igjen, og det kan jo sikkert hos noen gjøre vondt. Hadde blødninger i 2 uker, og fikk mensen tilbake etter 5. Lykke til! Men er bra å ringe sykehus / lege om det vedvarer.. få en etterkontroll på at alt er som det skal... Stor klem fra meg...

Hei igjen og takk for svar.Vet jo ikke hva som er normalt og da er det godt å høre andres erfaringer:)

Etter noen dager med sterke menssmerter våknet jeg uten å ha vondt noe sted:) Ringte likevel til gynekologen for å være helt sikker. Han sa at det var veldig forskjellig hvordan man reagerte på en utskrapning. Noen kjente nesten ingenting etter på mens andre hadde det som meg. (betryggende å høre at alt var normalt) I og med at jeg følte meg så mye bedre ville han ikke undersøke meg, men jeg skulle ringe tilbake om det ble verre. Har hatt et par dager som har vært veldig bra. Hadde litt menssmerter igjen i går kveld, men er bra i dag. Blør fremdeles i rykk og napp, men antar at det også er vanlig..

HI

• 1 måned senere...

Jeg var på utskrapning i går, og måtte ringe gyn i dag og spørre. De forberedte meg på at det kom til å bli smerter i noen dager, samt blødninger. Jeg har ikke hatt noe, ikke engang en dråpe blod. Hadde liksom håpet på en slags mens, sånn at kroppen kunne begynne på nytt, men dengang ei.. Uansett, man kan visst blø og ha vondt i rykk og napp i et par uker, men skal være obs på feber og sterke smerter.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...