Gå til innhold

TFK vs OTH???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tfk joggster twist eller OTH urban jungle? Noen som har prøvd begge? Det skal sies at vogna skal brukes fra nyfødt og vidre en god stund, altså med bag en periode... Så er veldig interessert i å høre fra noen av dere som har prøv en av vognene fra nyfødt/med bag....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på AKKURAT det samme :-) Har nettopp vært på nettet og sett og lest meg blind på akkurat disse to vognene. Synes egentlig TFK er finest, som bagvogn. Men synes OTH ser bedre ut og mer stødig å trille?!

Håper noen kan hjelpe oss!!

Skrevet

Jeg har ingen erfaring, men har hatt akkurat samme dilemmaet!

Nå har jeg etter mye vurdering og tenking havnet på TFK.

Hovedgrunnen er størrelsen på bagen, den er større på TFK og jeg får vinterbaby så må ha plass til voksi o.l.

Jeh syns håndbremsen også er en stor fordel med TFK.

Vogna er litt tyngre enn OTH, men jeg vil ikke ha av de letteste vognene. (Å trille en fjær-lett vogn i nordnorsk kulig midt i januar har jeg prøvd...det må være litt vekt)

Etter det jeg har klart å samle av erfaringer, virker det som om begge vognene er stødige og trille.

Ja, å jeg syns også TFK'en ser finere ut!

Jeg kommer nok til å kjøpe en overgangsvogn før sportsdelen taes i bruk. Den virker litt i største laget, passer kanskje bedre for en 1-åring.

Men på OTH syns jeg sportdelen virker...dårligere rett og slett.

Mindre, mer pinglete.

Vanskelig valg, lykke til! :)

Skrevet

på nettet etter en slags sammenligning av di 2 vognene, men finner ingenting.... Vi får håpe vi får noen svar her!=) Jeg er litt betatt av OYH vogna jeg da... Men så ei med TFK for en stund siden å det er jo absolutt en konkurent! Syntes Tfkn så litt lunere ut på en måte, litt sånn behagelig(vanskelig å forklare), men jeg syntes OTHen er mer "stilren" på en måte...Vanskelig altså... Håper vi får no mer svar her, jeg har jo ikke prøvd noen av di...

Skrevet

Har du sett på www.barnevognguiden.no og www.vogndilla.no ?

Der er det mange brukere som skriver inn sine erfaringer og mye info om de fleste vogner.

Ingen "sammenlignings-tabell", men du kan jo se de 2 vognene opp mot hverandre. Både i brukererfaringer og utstyr/finesser.

Skrevet

Hei, vi har også vurdert disse to og havnet på TFK.

Vi fikk veldig gode anbefalinger til OTH, men valgte likevel TFK fordi:

1) Høydereguleringen av trillehåndtak er for høy for meg selv på laveste nivå på OTH.

2) Størrelsen på hardbagen synes vi var veldig liten på OTH, og kantene veldig lave. TFK har av de største hardbag'ene.

3) Det er håndbrems på TFK

4) Sittedelen på TFK er også av de lengste slik at man kan bruke sportsdelen lenge.

5) Sammenlagt blir TFK ganske så mye mindre.

Skrevet

Det er en sammelikning av de to på www.nybaktmamma.com

Skrevet

Tusen takk for at du svarte hva du valgte!=) Jeg syntes valget er veldig vanskelig, er selv veldig lita 160 så kanskje OTH er for stor/lang for meg oxo?

Skrevet

Finner ikke den sammenligningen på nybaktmamma jeg.... Kan du legge ut link?

Skrevet

Vi stod også mellom disse to valgene av vogner, og idag gikk vi til innkjøp av en tfk. Det var fordi den har stor bag og stor og god sportsvogn. Den er også kjempeenkel og legge sammen, og tar liten plass. Pluss at adapter til maxi cosi var kjempeenkel og feste og enkel og ta av. Jeg gleder meg til å ta bruk denne vognen i allefall, og håper den gjør seg like godt som det virker som :)

Skrevet

Jeg har selv TFK og anbefaler den IKKE.

Har trillet tantebarnet mitt i en OTH og den er MYE bedre på både vinterføre og i ulent terreng. Jeg synes dessuten at OTH`en er litt nettere når i butikker osv.

Håndbremsen har jeg aldri brukt, så jeg ville ikke latt det avgjøre vognvalg. Tror nok at jeg kommer til å selge min TFK til neste gang jeg får barn. Da skal jeg ha OTH!!

Skrevet

Oth har lekker design. TFK er stygg. Har fått masse skryt for oth- min og ville ikke ha hatt annen vogn. Uansett er det ikke lenge man får brukt bag uansett type vogn. Og en vinterpose i oth sportsdel funker bra fra 5-6 mnd!!

Skrevet

Jeg har en TFK joggster twist og er veldig forøyd, så jeg ville garantert ha valgt den. Jeg har imidlertid aldri hatt OTH, så i praksis vet jeg ikke noe om den, men jeg har venninner som har den og sammenligner kun fra det. (Hadde Easy Walker Sky før TFK`en, bare for å nevne en vogn mange sammenligner med TFK, men den solgte jeg etter 3 mnd.. ikke noe fornøyd med den.)

TFK er robust og stødig, personlig synes jeg den er en drøm på turer både i terreng og i butikker. Den er smalere over hjulene enn f.eks da E.W, så jeg opplever den som grei å håndtere i butikker. I ulendt terreng er TFK mye mer stødig enn E.W, og demperopplegget/fjæringssystemet er mye bedre og gir økt komfort for barnet. Håndbremsen er genial,spør du meg som har slitt med bekkenet, flott å kunne gå og bremse i nedoverbakke istedenfor å måtte holde igjen hele vekta av barn og vogn med en litt skranten muskulatur. :) TFK er romslig (bagdel og sportsdel) og den er godt polstret i sete/rygg. Samt at ligge og sittestillingene er bedre enn på f.eks da E.W sky. (irriterte meg grønn over at ungen ikke fikk sittet ordentlig, øverste sittestilling i E.W er halvveis bakoverlent/halvliggende.) Og det at fotbrettet kan reguleres har ihvertfall vært nyttig for vesla her, for i og med at vogna er ganske stor er det ok at småttisene slipper å sitte oppi der med bena halvveis "dinglende" ut fra setet. Jeg kan ihvertfall anbefale TFK. :) Så vi skal bruke den når vi er ferdige med bagdelen på duovogna til nestemann også.

Skrevet

Hadde TFK, men solgte da jeg gikk over til sportsdel.......Ble for ruvete og syntes ikke den var saa god og trille.......dessuten var det veldig tungt og bruke kurven under.

Hovedgrunnen til að jeg valgte TFK var at den ble mindre sammenlagt og hadde justerbart fotbrett og var litt billigere.

Hadde valgt OTH om jeg hadde valgt igjen, men syns den er er litt lang sammenlagt + negativt at fotbrett ikke kan löftes.

Har hört at OTH er utrolig god og trille og saa er den 3,5 kg lettere enn tfken.

Hvis du er bare 160 höy syns du kanskje at du blir litt lav/liten bak TFKen (som sportsvogn).

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...