Gjest Skrevet 14. august 2008 #26 Skrevet 14. august 2008 Skal se hva han har fått å smøre på...kanskje noen kjenenr igjen det...
Gjest Skrevet 14. august 2008 #27 Skrevet 14. august 2008 Lamisil Krem - 1%No:30g 1x1 og Selsun shampoo 25mg/ml Er det det man får for ringrom? Hvorfor får han da beskjed om at det IKKE er smittsomt?
SuperGlad Skrevet 14. august 2008 #28 Skrevet 14. august 2008 jeg fikk lamisil mot ringorm...... Men ikke noe shampoo. Tror samboeren din skal gå til en annen lege for å virkelig få vite hva som feiler han,
Dronningen! Skrevet 14. august 2008 #29 Skrevet 14. august 2008 *Bendelorm? *Innvolsorm? *Hoggorm? *stålorm? *Ringorm? *Småbarnsorm? Jeg setter en knapp på GUTTORM!
Groosalugg Skrevet 14. august 2008 #30 Skrevet 14. august 2008 Lamisil brukes blant annet til å behendle fotsopp,tro det kan være en soppinfeksjon av noe slag i huden. Kan jo hende det er ringorm, men det kan sikkert være andre ting også.
Gjest Skrevet 14. august 2008 #31 Skrevet 14. august 2008 Lamisil: Indikasjoner: Gel og hudspray: Soppinfeksjoner i huden forårsaket av dermatofytter. Pityriasis versicolor. Krem: Soppinfeksjoner i huden forårsaket av dermatofytter. Pityriasis versicolor. Kutan candidiasis. Liniment: Endosebehandling av tinea pedis (fotsopp). Tabletter: Soppinfeksjoner i hud og negler forårsaket av dermatofytter, når utvortes behandling ikke er egnet eller ikke har gitt tilfredsstillende resultat. Sopp, med andre ord=)
~Milly~ Skrevet 14. august 2008 #32 Skrevet 14. august 2008 Lamisil er ihvertfall den vanligste behandlingen for ringorm.
Dudelidum Skrevet 14. august 2008 #34 Skrevet 14. august 2008 Lamisil er vel det samme man også bruker for fotsopp. Høres helt klart ut som noe i kategorien sopp - altså Ringorm :-)
Glamaniac Skrevet 14. august 2008 #35 Skrevet 14. august 2008 Orm eller ikke orm, kvalmt er det uansett. Holdt på å le meg ihjel av hvor mye folk som tar seg raskt "nær" av ting. Som ikke tror hun er støttende til mannen sin osv. Hvordan kan folk ærlig talt si det når en ikke kjenner kvinnemennesket engang!? Merkelige greier... Mannfolka får ta å overraske dere med noen ormer når dem kommer hjem fra jobb. Så skal man se reaksjonen deres også! Haha!
Holly❄️ Skrevet 14. august 2008 #36 Skrevet 14. august 2008 Hadde nok ikke skreket ut at mannen min har fått SOOOOOPP!!!! Kommer til og bli skikkelig stygt dette altså....
padda+rompetroll Skrevet 14. august 2008 #37 Skrevet 14. august 2008 Kan det væer dette?? http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1632 Passer godt med hva han får av behandling.
Glamaniac Skrevet 14. august 2008 #38 Skrevet 14. august 2008 Nei, men noen tar det forksjellig. Noen syns det er ekkel, andre ikke. Thats life! Kommer til å bli veldig stygt..... sikkert. *host*
Mamma2OO5 Skrevet 14. august 2008 #39 Skrevet 14. august 2008 Synes ikke du virker helt vel bevart jeg.. er det mulig å være sur. herregud. Hva ville du egentlig med innlegget ditt? du må jo regne med å bli retta på når du skriver hudorm.. men det finnes hudormer som er under huden. mange uland som sliter med denne ormen, kan til og med gå inn i øynene og hjernen -så pass opp!
Glamaniac Skrevet 14. august 2008 #40 Skrevet 14. august 2008 GUD så patetiske dere er! Tro hun heller stoler på en lege og den informasjonen hun har fått derifra, enn dere negative folk som tror folk er sure og grinete bare fordi man bruker litt (!!!!!!!) etter setninger og man bare sier den informasjonen man har fått. Ro dere ned en DEL hakk folkens!
mamma-til-2-jenter Skrevet 14. august 2008 #41 Skrevet 14. august 2008 Padda Ut fra det Hi forteller, høres det veldig ut som det er det du har funnet. HI, jeg tror bare mange som syntes innlegget var litt "morsomt", fordi hudorm er noe de fleste forbinder med disse svarte prikkene som de fleste av oss har i større eller mindre grad ;-)
Glamaniac Skrevet 14. august 2008 #42 Skrevet 14. august 2008 Endelig en rolig og avbalansert person. Enig med deg. Men i og med at "ormen" er i huden, skjønner jeg at man kaller det for hudorm. Men men, thats my opinion :-)
Gjest Skrevet 14. august 2008 #43 Skrevet 14. august 2008 niks, det er ikke sånn, er ikke så tett i tett..er liskom en her og en der..
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 14. august 2008 #44 Skrevet 14. august 2008 Eksen min hadde slik sopp som det er snakk om på den linken til pasienthandboka, og den var heller ikke tett i tett, men en rund flekk her og en der, det så ikke ut som på det bildet ihvertfall. Den soppen er ikke smittsom og han ble behandlet med selukos, den sjampoen som ble nevnt. Jeg synes det høres ut som det er den han har fått, det er visst ganske vamlig i og med at alle har den soppen i huden, men på noen blir den fremtredende som en hudinfeksjon.
3b@rnsmor-30* Skrevet 14. august 2008 #45 Skrevet 14. august 2008 jeg fant noe her som likner veldig på forklaringa di Virgin With LionGirl http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=331198 sjekk punkt 2 litt nede på sida =) håper det ordner seg med samboeren din!
Gjest Skrevet 14. august 2008 #46 Skrevet 14. august 2008 Ingen som er grinete. Men når man er litt frekk i tonen får man gjerne svar som er litt frekke i tonen. Synes ikke man er patetiske pga det. På innlegget hørtes det ut som samboeren muligens hadde misforstått diagnosen litt. Vi kom med forslag til hva det kunne være. Hvis til og med det er så forferdelig kan man jo ikke skrive noe som helst her inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå