Gjest Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Og det vil syntes resten av livet, pga pigmentene er blitt borte der de har vært!! er 2mnd behandlingstid, skal smøre inn hver jævla flekk morgen og kveld, og en spesiell såpe 2 gager i uka. Legen lurte på om vi hadde vært i et eksotisk land eller noe, men vi har vært her på østlandet i hele år!!! THANK GOD for at det ikke er smittsomt, jeg holdt på å ramle av kontorstolen da han ringte å fortalte meg det i dag!!
Holly❄️ Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 hudorm, er ikke det bare uren hud da? er ikke et annet navn du tenker på?
Sjokoladekaka Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Kva i all verden er det? Er det ringorm? Hudorm trudde eg var slike ureinhetar i huda.... svarte prikkar.....
Monajenten Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Det stemmer det makken, det er sånne svarte prikker og IKKE orm. Har en eks som hadde det, og jeg trodde lenge det var ordentlige ormer;-) Men ellers signerer jeg Olgamor, du hørtes ikke så støttende ut da:-s Tenk om det var din samboer som reagerte sånn om du hadde gitt ham den beskjeden.
Mamma2OO5 Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 tror du tar feil av ordet. Hudorm er bare svarte prikker i huden, ikek farlig akkurat. Men hvorfor spør legen om dere har vært i eksotisk land om det ikke er smittsomt???? sorry meg, men høres ut som om du tuller..
Mamma2OO5 Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 men er det ringorm så er det jo litt kjipt da...
Holly❄️ Skrevet 14. august 2008 #8 Skrevet 14. august 2008 smitten kommer som oftes etter kontakt med pelsdyr... så kanskje dere har dyr som også er smittet? Litt av en reaksjon på deg da.. ta d med ro:)
SuperGlad Skrevet 14. august 2008 #9 Skrevet 14. august 2008 jeg tror du mener ringorm. har nettopp hatt det jeg, ble smittet i Polen. Å det er nok smittsomt, siden alle som var på ferie sammen fikk det. hmmm, pigmentene borte ja.... det kan faktisk stemme. har en del hvite flekker jeg nå.
Sjokoladekaka Skrevet 14. august 2008 #10 Skrevet 14. august 2008 Ringorm har eg faktisk hatt då eg var liten. Smitten kjem ofte frå dyr. Og det ER smittsomt. MEN det fjernar ikkje pigment for alltid. Hos meg viser det ikkje i heile tatt no, og eg hadde mange felt med ringorm. Det var eit heilt regime i behandling, ja:) Huskar det var dritkjedelig då mamma skulle smøre heile tida...
Gjest Skrevet 14. august 2008 #11 Skrevet 14. august 2008 Hvis det er ringorm, er det bare en soppinfeksjon i huden. Ikke verre enn det. Ingen ormer altså.
Gjest Skrevet 14. august 2008 #13 Skrevet 14. august 2008 Er det jeg som ikke er støttende?? hva er det å støtte? han er ikke akkurat sjuk lissom, han tar det som en mann, men jeg fikk litt sjokk for de sa først at det var svetteutslett...og han kalte det hud orm, og NEI det er ikke svarte prikker i huden! Det er heller ikke smittsomt!! Og det kommer ikke fra pelsdyr!! Så alle dere allmennleger over her...dere har desverre stilt feil diagnose! Jeg fikk ikke ordet på ormen siden jeg ikke var der, og min samboer er ikke veldig god på å huske sånt...
Monajenten Skrevet 14. august 2008 #14 Skrevet 14. august 2008 Vel, du skriver at han kalte det hudorm, og at han ikke er god på å huske sånt. Og så sier du at "vi allmennleger har stilt feil diagnose" ?!? Kom tilbake når du har snakket med en allmennlege du, som kan fortelle deg hva hudorm er. For det ER faktisk svarte prikker/urenheter i huden.
Holly❄️ Skrevet 14. august 2008 #15 Skrevet 14. august 2008 Det er iallefall ikke hudorm, da husker mannen din feil... Vil nok tro det er ringorm, det er en type sopputslag i huden.. har ikke noe med ormer og gjøre;) (Fælt ord egentlig) Og er det ringorm, så er de som de andre sier her, smittsomt.. Men det er ikke farlig.. Tror folk reagerte litt på at du virket litt som om at det var kjempeekkelt og at han kom til og bli fæl etter dette..
Gjest Skrevet 14. august 2008 #17 Skrevet 14. august 2008 Javel, unnskyld at vi prøvde å hjelpe da. Hvorfor i all verden så bitchy?
Gjest Skrevet 14. august 2008 #18 Skrevet 14. august 2008 Seff er hun bitchy, mannen hennes har HUDORM og kommer til å få masse hvite flekker i ansiktet og en haug med jævla flekker som må smøres inn i tide og utide. Asså, jeg hadde vært litt bitchy jeg også, asså, om det var min samboer som hadde orm og sånn i trynet, lizzm.
Gjest Skrevet 14. august 2008 #20 Skrevet 14. august 2008 Fordi samboeren min kalte det hudorm, og alle andre her retta meg...det er ikke RINGorm, for det ER IKKE SMITTSOMT!!! Er det mulig eller? Og ja, når han ringte å fortalte han hadde orm i huden så syntes jeg det var en smule ekkelt ja! Jeg tenkte ikke en tanke engang på den normale hudormen de aller fleste har! Kjære vene å jævla nærtagende og kverulanter der er! Og om han ikke husker hva det het? Husker dere en sånne vanskelige ord legen trykker ut av seg når dere er på legebesøk... Ja dere gjør vel det...for dere er jo nesten liksestillt mtp på kunnskapen til legen!!
Monajenten Skrevet 14. august 2008 #21 Skrevet 14. august 2008 Hallo? Har du en dårlig dag eller? Tror kanskje du skal ta deg en luftetur.
Gjest Skrevet 14. august 2008 #22 Skrevet 14. august 2008 Håper du spør samboeren din eksakt hva legen sa nå da, så det blir en oppklaring på hva slags orm det var snakk om. Finnes ormer i tropiske strøk som bor i huden hos mennesker, men er jo uaktuelt siden dere kun har vært i Norge
SuperGlad Skrevet 14. august 2008 #23 Skrevet 14. august 2008 hvordan i all verden ser denne hudormen ut da?
Gjest Skrevet 14. august 2008 #24 Skrevet 14. august 2008 Mulig det Monajenten...hehe Jeg blir bare litt irritert på at alle skal komme med så mange flotte konklusjoner hele tida!
Gjest Skrevet 14. august 2008 #25 Skrevet 14. august 2008 Tror ikke noen mente å rette på deg, var bare forslag til hva det kunne være. Man kan vel komme med forslag uten å vise til embedseksamen i medisin. Og ja, pleier å huske det hvis en lege gir meg en eller annen diagnose, synes det er ganske vesentlig, men det er nå meg da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå