Gå til innhold

Hvordan kan jeg gå frem hos legen for og spørre om reductil?


Misti

Anbefalte innlegg

 

Hva kan jeg si... jeg har jo høy bmi og mamma har utviklet diabetes. pappa har høy blodtrykk og høyt kolestreol..

 

har ganske høy bmi.... pm noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa

Jeg har ikke spurt selv (selvom jeg burde gjort det, men har slanka meg på egenhånd).

 

Jeg tror du får det om du spør, altså, dersom du er meget overvektig sånn at det er helsefarlig, så kan du jo bare si det?

 

Si at det er diabetes i familien, og du er redd for å utvikle det dersom det ikke skjer noe med vekta... Har igrunn ingen andre tips..

 

Jeg skal til legen om 10 kg og forhøre meg om bukplastikk... Gruer meg til det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du hud som henger etter slanking da er det mange som får dekket det om det henger en en viss cm ned. husker ikke hvordan det var men ei venninde fikk dekka det.

 

Ja må bare høre... men er mye greier i familien. og mange sliter med vekta. jeg har aldri gjort det. men etter jeg fikk mini veier jeg 10 kilo fo mye... og bmi er ganske høy forde jeg er lav...

 

har hatt en spiseforstyrelse i 6 år. og da jeg ble gravid slutta jeg på egenhånd... men nå kommer kilone snikende og sammen med de kommer også bulleminen snikende... og vil ikke oppi dette igjen og for og klare og holde på så trenger jeg en spark bak. noe jeg føler reductil kan gi meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Nja, jeg har gått ned litt over 50 kg, så litt hud er det jo... Men ikke sååå mye, føler jeg. Bare vaspete mage -om du skjønner...

 

Om du sliter med bulimi i tilegg, så tror jeg at jeg ville sagt det.. det burde jo være mer enn god nok grunn til å få det!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå trenger ikke dette gjelde det, absolutt! men, for meg som også har slitt mye med bulimi, så ble det nesten verre med reductil. fordi at NÅ skulle jeg liksom få en pangstar,t bruke disse tablettene som jeg fikk av legen pga myye mer overvekt enn 10 kilo. heller 40 kilo. for når man går på reductil så må man spise sunt og slankende, selv om man tar de tablettene=med andre ord det jeg gjorde hver gang jeg bestemte meg for å slanke meg, som endte med at bulimien kom.

 

nå har jeg bare gått på dette i 5 dager, men jeg har stor tro på det, og det er det lengste jeg har klart å holde meg til en kur, nå de siste årene, før bulimien har kommet. og det er ketolyse. (du kan lese om det på ketolyse.no.)

 

grunnen til at denne kuren er så spesiell er fordi man kan spise seg mett og god, spise gode fete ting, feks kyllinglår MED det gode skinnet, ha fløtesaus, og rømme på maten. det er ofte sånnt som gjør at jeg sprekker på andre kurer, at jeg må hele tiden spise minimalt, og kun grønnsaker, salat, knekkebrød og magre ting, som man blir fort sulten av igjen. så sprekker jeg til slutt.. dette ungår jeg med denne kuren, og derfor tror jeg ikke bulimien kommer denne gangen.

 

skal jeg "sprekke" en gang og spise feks snop, eller kake, eller brød, har det ingen hensikt å kaste det opp igjen for karbohydratene er vel allerede i kroppen, og det er "forsent". så man må bare leve med sprekken og fortsette som før:) tidligere kunne jeg kaste opp dte jeg hadde spist, også var det borte liksom..

 

oi, dette ble langt og rotet, men ville bare dele min erfaring siden du hadde så masse som var likt meg:) (jeg måtte uansett slutte på reductil for jeg ble helt forstoppet, au)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...