mars 07+ november baby Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Jeg har en datter på 17 mnd som begynte i en liten familile barnehage forrrige uke. Det er nå seks barn og to ansatte der. Vi startet opp veldig rolig, og hun har enda ikke vært der mer enn to timer alene. Problemet er at hun ikke vil være der, og de ansatte gjør ikke noe for å bli kjent med henne. De går rundt og rydder osv mens jeg sitter på gulvet å leker med barna. Sier ikke hei når jenta kommer engang, bare til meg. Hun hyler når jeg går, men de sier det gir seg fort. Det verste er at de sier hun ikke leker noe, bare sitter i sofaen når jeg ikke er der. Da lurer jeg litt på hvorfor ikke de ansatte prøver å gjøre noe for å få henne til å trives..Ser kjempe lei seg ut når jeg henter også, stakkar. Vet ikke om jeg har samvittighet til å gå fra henne der mer.. Derfor lurer jeg på hva dere andre sine erfaringer med bhg start er, hva man kan forvente osv..Har fått tilbud om plass i en annen barnehage, så nå skal jeg dit på mandag å se hvordan det er der. I tillegg til de utrolig tafatte ansatte, reagerer jeg også på at vi må betale 700 kr mnd i matpenger. Eneste de har fått hittil er pannekaker, loff, makaroni osv. Gir kun vann å drikke, ikke frukt eller noenting. De har heller ikke førskolelærer der som de er pålagt å ha en gang i uken. Ville dere byttet barnehage?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Nå fikk jeg vondt inni meg! Om det er slik at de ansatte ikke GIDDER å prøve å leke med jenta di, eller aktivisere henne, vise initativ e.l. så hadde jeg byttet barnehage på et BLUNK. Skal jo ikke være slik! Nei, om du har plass i en annen barnehage, så hadde jeg byttet, uten tvil.
Poteto Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 eg hadde byttet med en gang! å 700 kr i kostpenger?? vi betaler 200. å da er det, grøt, skive, melk,vann frukt å middag..
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Selvfølgelig ville jeg ha byttet!! Jeg blir litt skremt over at du lurer på det.. Dette høres ikke ut som en barnehage som burde få støtte for å drive.
Mamma78 til to herlige små:) Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Ja, jeg hadde byttet på flekken. Dette hørtes virkelig ikke bra ut, helt utrolig at noen vil drive bhg.på den måten.
mars 07+ november baby Skrevet 14. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. august 2008 Takk for svar! Har jo hatt lyst til å bytte fra første dag, men har håpet de skulle ta seg sammen litt så har gitt det en uke, og prøvd å snakke med dem. Er helt håpløst med barnehageplasser her, så den nye er også en familebarnehage. Men det kan jo neppe bli verre! Så nå har jeg tatt fri fra jobben to uker til neste barnehage har ledig plass, så nå skal vi kose oss hjemme:) Har også vært på bydels kontoret i dag å fortalt om denne barnehagen,he. 700 kr i matpenger er jo helt sinnsykt, men de har visstnok lov til å ta det..Håper neste innkjøring blir en bedre opplevelse..
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 Jeg er anonym kl 1913. Bra at du har tatt affære! Det kan bare bli bedre av å skifte plass. Jeg tenker at de sikkert kan ta 700 kroner i matpenger - Hvis de serverer mat? Fint at du ga beskjed til bydelskontoret. Mulig de undersøker litt. Det bør de... Det er jo skattene våre det gjelder. Kos deg hjemme! Så blir nok neste opplevelse fin :-).
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #8 Skrevet 14. august 2008 Uff så trist å lese, jeg ville byttet ja! I jenta mi sin barnehage betaler vi 300 i mnd i matpenger, de får alle måltider, 4 ganger i uka varm mat og er utrolig flinke med ungene. Hver gang jeg har kommet dit sitter de og leker eller har ungene på fanget. Det er jo sånn det skal være! Stakkars dere, skjønner du blir betenkt ja. Assistenter kan være flinke de, men det er veldig godt å ha en førskolelærer til stede. De har jo lenger utdannelse og småbarnsped.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #9 Skrevet 14. august 2008 Nå har du jo byttet, og etter min personlige mening så var det det "eneste rette" å gjøre, men som et lite apropos: jeg er rimelig sikker på at bhg må dokumentere matutgiftene de har mht kostpenger. Tips bydelen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå