Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Fant dette hos søsteren min i går, og hun sa hun hadde fått det av legen, men ville ikke si hvorfor. Skal ærlig innrømme jeg blir lit bekymra da jeg ser på sånnt som "dop"... Men jeg aner jo egentlig ikke hva jeg snakker om, hva det går ut på og hva det gjør med kroppen... Noen som kan fortelle meg litt?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Valium er en type beroligende, såkaldt "nervemedisin". Slå opp på felleskatalogen.no for fullstendig beskrivelse.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Ja slo det opp der, men skjønte nada av alle de rare medisinske orda. hehe..
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 anxiolytikum betyr at det er mot angst. antiepilektikum betyr mot epilepsi. er vel ikke så vanskelig å forstå dette? : Indikasjoner: Neuroser og psykosomatiske (betyr at hvis noe plager det psykisk og man får fysiske reaksjoner på det selv om det ikke er noe fysisk galt med en) )tilstander preget av angst, fobier, uro, spenning, aggresjon. Søvnvansker. I kombinasjon med trisykliske antidepressiva de første 2-3 uker ved depresjoner med angst og agitasjon (opprørthet). Forsøksvis ved cerebralt og perifert betingede muskelspasmer. ( ved hjernespasmer og muskelspasmer i lemmer)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Når man tar det blir man roligere, ofte litt sløva og litt varm og god i brystet. Det skrives ikke ut så ofte lenger fordi det er avhengighetsskapende, men er en typisk "gammel tante"-medisin, har jeg inntrykk av. Hvis det ble skrevet ut til søstera di så har hun nok hatt en god grunn til å få det, men mange får sånne tabletter av venner eller kjøper det av andre også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå