Gå til innhold

Dere som har hund, hvordan sover de på natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig litt lyst på hund, ikke nå, men når ungene blir større..

Men ser for meg en hund som piper hele natta, og som ikke sover samtidig med oss.. :s

Mamma hadde en slik en før nemlig...

Skrevet

Jeg har 3 stykker så de har jo selskap i hverandre om natten, skulle de føle seg ensome... Men de legger seg ca. kl. 23 - og sover hele natten. Ute og tisser kl. 07 - og sover videre til kl. 12 (har jeg hørt rykter om, for da er jeg på jobb :-) Ingen piping eller andre lyder.

Skrevet

Har ikke hund nå (dessverre!!), men har hatt 3 stk før.

De sov som noen griser hele natten, alle tre.

Skrevet

det hørtest veldig uvanlig ut. vår hund søv når vi søv, han får lov til å sove der han vil, bortsett frå barnerommet, senga vår og eine sofaen. han vandrer litt i løpet av natta, men forstyrrer ikkje oss. tusler alltid etter oss og legg seg på soverommet når vi går og legg oss, men finn han som regel i eine sofaen om morningen. har en sofa han får ligge i, og en han ikkje får ligge i og det respekterer han. Har ingenting til overs for å stenge hunden inne i bur om natta, som eg har hørt mange gjer. Då kan eg tenke meg han hadde klynka litt, ja.

Skrevet

om du får en valp så kan du regne med en del piping etc men får du en eldre hund så kan det hende du slipper unna :) ville ikke tatt en eldre hund fra private hjem (har brent meg 3 ganger på det!! Ene hunden som var sååå rolig og snill plutselig omvendte seg til en mannvondt helvetes djevelhund (gikk vi forbi bilen og han satt inne i bilen knuste han omtrent tennene mot ruta.. helt grusomt)

finnes omplasseringskenneler rundt omkring og går ann å ha en hund på "prøve" (fòr eller låne) for å se om det passer deg og dine :)

Skrevet

Han sov på rommet til mamma og pappa når de la seg, så han hadde "selskap" hele natta, så skjønner ikke hvorfor han pep ofte..

Han kunne sove i ca 2 timer, så var han urolig en stund, så sov han litt til... sånn var det hele tiden..

Skrevet

hunden våres sover hele natta. tusler som regel ned på vaskerommet å legger seg i skittentøyet, der lukter det av oss.

Skrevet

om døra var lukka så kan det jo hende han ville ut av soverommet. hunder liker godt å flytte en del på seg om natta, i alle fall gjer vår det. men det er altså ikkje vanlig at voksne hunder piper om natta. Så om det er det som er den største bekymringa med å ha hund, så kan du nok sjå vekk i frå det.

Skrevet

Vår hun pep selvsagt litt om natten de første nettene, men det var jo savnet av søsken og mamma som gjorde det.

Når hun nå har blitt tørr, så lufter vi henne før vi legger oss... ca. kl. 22 -2230. Og så sover hun i buret sitt i entreèn. Til vi lufter henne når vi står opp rundt kl. 07-0730.

Ingen piping om natten nå, hun er 4 mnd.

Grunnen til bur og entreèn er at hun er trygg i buret og at det er den "kaldeste" plassen i huset.

Hun er varm av seg lille Golden Retriver jenta vår:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...