Gå til innhold

unngå strekkmerker?!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min mor har født 5 barn, og har ca ingen strekkmerker. Søster min har heller ingen. De sverger til å smøre seg med spenol eller annen god fuktighetskrem HVER DAG. Det er selvfølgelig stor forskjell på folk, og du må nok regne med å få noen merker etter dette. Kroppen utvider seg jo ganske mye. Men det skader jo å prøve med litt "smøring" :)

Annonse

utdanner meg til hudpleier, å tenkte bare å si at

desverre jenter-strekkmerker som følge av en graviditet har mye med hormoner å gjøre... noen er mer disponert enn andre, mens andre er hldige å slippe billig unna. Men fuktighet til huden skader iallefall ikke!

når dette er sagt, kan man jo trøste seg med at disse bleker etter hvert. Å tenk bare på hvor liten pris dette er å betale for et så stort under en baby er=)

noen får strekkmerker og andre får det ikke... sånn er det bare.. er ikke noen kremer om hjelper mot strekkmerker.... kjenner ei som prøvde alle kremer med sin 1 baby, men gadd ikke med nummer 2... de kommer hvis huden din ikke er elastisk nok....

Kjøpte en krem på apoteket som er for strekkmerker osv . Har prøvd den noen ganger, men har begynnt og smøre meg med babyolje. Hver gang jeg dysjer, før jeg tørker meg, så smører jeg mye babyolje på hele meg, åsså bare dunker meg når jeg tørker meg etterpå jeg, da er porene åpne og hjelper mer. Ellers tar jeg baby olje på magen og puppene før jeg legger meg ;) og ellers den kremen og av og til . Mange som får strekkmerker på puppene og, jeg har fått litt. Ellers nede på magen og litt på sida, men ikke kjempe mye. Men hørt dette skal hjelpe. Å ei jeg kjenner og sa den kremen var drit god, hun brukte den og hadde ikke et strekkmerke etterpå (:

Annonse

Strekkmerker oppstår jo i de dypeste hudlagene. Dit ned kommer desverre ikke hudkremer eller oljer :(

Strekkmerker oppståe når huden strekkes så fort at ikke huden klarer å vokse i samme tempo. Samt at hormoner har noe med saken å gjøre. Så det beste tipset er vel å prøve å få vektøkningen gjevnt utover (lettere sagt enn gjort) og smøre seg med kremer kun for velværens skyld.

Har forrestem merket at det klør litt på magen når huden strekker seg. Dette er jo bare på utsiden, og det hjelper hudkremen min godt mot, heldigvis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...