Gå til innhold

P-sprøyte til hunder, noen her med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvilke bivirkninger det har, hvor lenge en sprøyte varer og hva det koster...

Å sterilisere er ikke noe alternativ enda, pga det er en stor operasjon, og det ikke er anbefalt, har jeg hørt...

Gjest irismor
Skrevet

Steriliserte min golden tispe da hun var 6 år og det gikk helt fint.

Kommer litt an på hvilken veterinær du bruker.

Skrevet

ok. :o) kostet det mye? forandret hun noe adferd etterpå? matlyst, vektøkning tenker jeg spesielt på...

Skrevet

Sterilisering er mer å anbefale enn p sprøyten da p sprøyten har mange bivirkninger for hundene og gir forhøyet risiko for jur og livmorskreft.

Steriliserer du så slipper du muligheten for at hunden utvikler jur og livmorkreft. Noe som er vanlig at tisper får når de kommer litt opp i alder og ikke er blitt brukt i avl.

Med jur og livmorskreft er det også vanlig at hundene får dattersvulster i lunger bl.a. og da er det ingen vei utenom avlivning.

Skrevet

huff.. men må det ikke være en særskilt grunn til at de steriliserer?

Gjest irismor
Skrevet

Kostet vel mellom 1500.- 2000.- husker ikke helt er noen år siden nå.

Ingen forandring på henne i det hele tatt. Hun var den samme gamle gode Iris =)

Skrevet

Wow! Det var billig! Er det pga du har forsikring på henne eller?

Her har jeg blitt forespeilet 5500 nå når jeg skal sterilisere min tispe i neste måned.

Skrevet

da skal jeg forhøre meg med veterinæren. vil ikke påføre henne kreft, nei!

Gjest irismor
Skrevet

Bruk distriktsveterinæren og ikke private klinikker.

Som feks vi benyttet oss av Sørum og Fet veterinærklinikk.

Mye penger å spare samt at de er like flinke som de andre.

Skrevet

Er ikke sikkert hun får det da om hun ikke steriliseres, men risikoen øker betraktelig med alder og spesielt hvis de ikke har fått bli mamma til søte små firbente.

Det er derfor jeg skal ta rugemaskina ( ;o) ) til frøkena her i huset, for nå er hun 5,5år og ingen bebiser og jeg vil være 100% sikker på at det ikke blir det som tar henne fra meg siden hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...