Gå til innhold

Babysvømming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har meldt oss på nybegynnerkurs i babysvømming, og kurset starter i slutten av august. Da har gutten min rukket å bli litt over 6 mnd. Jeg har bare lyst til å høre litt hvilke erfaringer dere har med babysvømmingen dere som har vært eller deltar på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår koser seg:) Men nå har vi hatt ferie ett par mnd så er spendt på hvordan det blir nå igjen. Vi begynnte når ho var 3 mnd - på førsten bare observerte hun- mye sanse opplevlser:) De bruker en del energi - så du må regne med at han kan sove litt mere eller kanskje er litt sutrete etterpå.

Skrevet

Hei, du kan glede deg!

Nå er det tre år siden vi var på babysvømming, og selv om jeg syntes det var litt pes å komme til svømmehallen i tide med alt pikkpakket + baby ut i surt og kaldt vær og så inn i den knallvarme svømmehallen, var det deilig når vi først kom uti bassenget. Babyen likte det godt, men vi gikk glipp av mange oppmøter fordi hun var så ofte syk. Derfor skal vi ikke gå med baby nr 2, satser heller på sporadiske bassengbesøk på egenhånd.

Til tross for stort fravær synes vi at vi fikk utbytte av babysvømmingen: 3-åringen er trygg i vannet, og det vi lærte på babysvømmingen mht sikkerhet har vi med oss ennå. Holdt på i to eller tre semestre.

Skrevet

Vi begynner snart på videregående kurs nr 3 og synes det er utrolig morsomt! Vi begynte allerede da jenta var 10 uker gammel og hun har likt seg godt hele tiden. Men jeg ser jo at hun har fått mer og mer utbytte av det ettersom hun har blitt større, så det gjør ingenting at han har blitt 6 mnd før dere begynner.

Babyen vår har knapt vært syk i det hele tatt, men vi har gått glipp av svømmetimene hennes et par ganger fordi det har kræsjet med sovetider.

Det eneste som har vært litt negativt for vår del er dette med dykkingen. Det er et veldig fokus på denne dykkingen synes jeg. I begynnelsen syntes tulla mi det var greit, men så begynte hun å vise tegn til at hun ikke ville dykkes under og da sa jeg ifra at jeg ville ikke gjøre det. Følte litt press på det at de skal ha hodet under, og jeg har sett noen babyer som har blitt presset til det bli utrygge etterpå. Så et råd er å ta det som det føles riktig for deg ang dykking. Ikke nøl med å la det være hvis du føler at det ikke er riktig for ditt barn. Plutselig går det over og så vil de dykke igjen. Kos dere på svømming!

Skrevet

vi begynte på babysvømming før sommeren. men har ikke tenkt å gå de siste timene der. syns det var unødvendig egentlig. han er veldig trygg i vannet, så vi syns heller vi tar han med på egenhånd. kommer ikke til å begynne på babysvømming med en eventuell nestemann. men er jo forskjellig hva folk syns om det. vi syns det var altfor mye stress for en knapp halvtime i vannet der de ikke gjør annet enn å synge babysanger og dykke dem under vann, selv om man ser de ikke liker det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...