Jubelbrus* Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Gutten vår på snart 6 mnd. er på sin tredje dag med feber nå. Varierer litt mellom 38,5 og 39,5 grader. Han har vært å tatt blod- og urinprøve og de var begge fine. Så han har "bare" feber. Kan det være en av barnesykdommene? Tredagersfeber? Han er min første, så jeg har ingen erfaringer. Har deres småtroll hatt denne? Hvordan gikk det for seg? Skal det være helt over etter tre dager da? Hva gjør jeg hvis det bare fortsetter? Huff, dette ble mange spørsmål:) Håper noen orker å svare...
Barbafin Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Det er kanskje det de kaller den fjerde barnesykdom. Vi hadde det samme for noen uker siden. Tre - fire dager med ganske høy feber og så et utslett etterpå (utslettet er "beviset" på at det var den 4. barnesykdommen). Pass på at han drikker nok og følg med om han får utslett som ikke går bort når du trykker på det (kan være hjernehinnebetennelse). Vi ga paracet når feberen ble høyere enn 39.5. Da var han så elendig at han trengte en pause, stakkar... Håper han blir bedre snart!
Jubelbrus* Skrevet 14. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2008 Takk for svar! Da skal jeg følge med å se om det dukker opp noe utslett. Gutten er så trøtt, stakkar. Har sovet så og si hele formiddagen. Men han tuller faktisk mye med sutten og sånn, river den ut av munnen. Den er han så glad i når han skal sove, så jeg mistenker også at det kan være tennene som plager ham. Men da skal vel ikke feberen vare så lenge?
mizz25 Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Æ ville gitt stikkpille før ungen har 39,5 i feber... Mini her har hatt munn,hånd og fotsyke,da får man blemmer i munnen,inni hendene eller under fotene,så du kan jo sjekke om mini har blemmer? Har dem det i munnen er det vanskeli å sutte på smokk å spise/drikke..
Jubelbrus* Skrevet 14. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2008 Han fikk nylig en stikkpille, ja. Det var godt å se at han kviknet litt til da:) Hmm... Blemmer. Det må utforskes. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå