Duracella Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Jeg holder bare babyrompa under springen, jeg! Ingen vaskeklut eller såpe i det hele tatt. Ingen gniing med klut. Ingen vasking eller kasting av engangs utstyr. Og hun ser ut til å like det. (Er fem uker gammel nå) Hvis jeg har det travelt, tørker jeg henne med håndkle etterpå, men som regel bare ligger hun og lufttørker. Har det godt og varmt på badet da. Klart at dette er det enkleste? Og rensligste? Og mest behagelig for babyen hvis rompa skulle være sår. Men så klart, ute på tur blir det andre løsninger. Er det bare jeg som har pønsket ut dette? : )
Mollybegolly Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 De durkdrevne barnepleierskene på sykehuset gjør det også slik, men de håndterer jo bare nyfødte på barsel. Vaske babyen selv slik noen ganger, men det blir nok for tungt og uhåndterlig etter hvert...
mastermind Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Vi er nok flere ja=) Synest det er veldig greit å skylle under springen, men her er nok vasken litt liten. BRukte den i begynnelsen, men etter et par mnd er den for liten. Tåpelige nye vasker. Bruker mesoft nå. Bare vann. Dersom der er avføring som sitter godt bruker jeg litt olje. Bruker coop sitt änglamark våtservitetter på tur.
yasmina Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Hra ogsaa gjort det med de to foerste, men her sliter vi med kaldtvannet saa jeg toerr ikke . Er redd jeg skal brenne ham
Mollybegolly Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Off ja, det har jeg også i bakhodet; sjekker og dobbeltsjekker først! Hos oss er problemet motsatt - tar ganske lang tid før det varme vannet kommer (men da er det tilgjengjeld veldig varmt)
Duracella Skrevet 14. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. august 2008 Ja tar litt tid å få rett temperatur her også, men det blir jo det samme om jeg skal ha vannet til en klut eller til rompa. Sluttet å skylle storebrors rompe slik da han var nærmere to år. Blir sterkere ettersom ungen vokser vet du. : ) Syns det er heerlig å slippe å vaske de vaskeklutene hele tiden. Så pes å henge de opp, hundre stykker om gangen.
Mollybegolly Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 Du har sikkert en mer egnet vask - men ellers helt enig - det hadde vært fint å sluppet unna vasking og tørking av ørten vaskekluter hele tiden :-)
Matildesnusk + lille ups Skrevet 14. august 2008 #8 Skrevet 14. august 2008 Jeg har fra første dag fylt opp vasken med vann, og putta rompa til Matilde nedi etter hvert eneste bleieskift. Hun har aldri vært sår og storsmiler hver gang hun skal i vasken! Hun er 5 mnd nå, og kommer til å fortsette med dette så lenge det er plass til henne i vasken :-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 14. august 2008 #9 Skrevet 14. august 2008 En god løsning for de litt mindre, men når du har en på 6 mnd og rett over 9 kg såm bæsjer 3 ganger om dagen så er det ikke fullt så enkelt nei....... Våtservietter kun på tur, og engangs tørr servietter med vann på hjemme. Gjemmer de inni bleien så blir det kastet sammen. Enkelt synes jeg
Gjest Skrevet 14. august 2008 #10 Skrevet 14. august 2008 skulle gjerne skyllt rompa til jenta mi under springen, men vansken vår er for upraktisk, så her går det i mesoft hjemme og våt servietter på tur:)
badass_suburban-mom Skrevet 14. august 2008 #11 Skrevet 14. august 2008 Hehe,ikke lett og holde dissa spinnville barna under vasken for å skylle,ikke når de er 8-9 mnd og kaster på seg hit og dit,og vil styre kranen sjøl,vaffal! Vi har alltid bare brukt Natusan våtservietter som vi har vridd opp i vann,deretter tørka rumpa med. Jenta har aldri vært sår eller rød,men så er det jo ikke alle som har hud som er så følsom for ting heller,er vel bare flax:-)
Nætte;mortil2 Skrevet 14. august 2008 #12 Skrevet 14. august 2008 Skulle gjerne brukt metoden, men vasken på badet er så liten at det går ikke rent fysisk gitt!! =) Men bruker kun myke kluter og vann, med en liten dråpe olje på hvis det er bæsj.. Så får tuppa ligge med hele seg naken hver morgen når jeg går i dusjen, og det ser jeg gjør godt i stumpen hennes etter å ha ligget med bleie hele natta. Men hadde vært kjekt å kunne vaske i springen ja..
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 14. august 2008 #13 Skrevet 14. august 2008 Det funket dårlig for oss. Vaskene på badet, passer ikke til å holde babyen under, og i springen i badekaret, blir det heller ikke enkelt. Så mesoftklut med litt olje på, fungerer best for oss =)
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 15. august 2008 #14 Skrevet 15. august 2008 Jeg synes det er ti ganger lettere å ta en vaskeklut å vaske han med... I tillegg liker jeg IKKE å ha masse bæsj i vasken min. Da må jeg isåfall vaske vasken etter hver gang... Nei, her er det vaskeklut med vann og litt olje. Men tenkte jeg skulle ta meg en tur på apoteket å kjøpe mesoft etter jeg hadde hørt om hun som hadde det i en isboks (genialt!)
*teresa* Skrevet 15. august 2008 #15 Skrevet 15. august 2008 Mini er snart ett år, men jeg greier fortsatt å holde han under springen å skylle rompa. De blir ganske rolige når det er noe de liker:o) Vi har vanlig vask.
idapia84 Skrevet 15. august 2008 #16 Skrevet 15. august 2008 jeg er alt for svak til å holde dattera mi på 12 kg under vasken jeg ja...her blir det vaskeklut:)
du og jeg og vi to Skrevet 15. august 2008 #17 Skrevet 15. august 2008 Sånn gjør vi det også, veldig praktisk. Nå er han 8 måneder, så det hender vi bare vasker med litt mesoft, men stort sett går han under vasken. Bare veldig forsiktig med temperaturen på vannet ja, og at han ikke får tak i håndtaket på krana. Uff, hørte om noen hvor storesøstra (5-6 år) skulle hjelpe til og skiftet bleie alene på babyen. Og vasket den under vasken i glovarmt vann.
Labambie Skrevet 15. august 2008 #18 Skrevet 15. august 2008 Haha! Jeg må glise litt jeg.. Altså, misforstå meg rett her, er kjempefint at du gjør det og at det funker. Som du sier ungen din er 5 uker og sikkert rundt 4 kg og ligger heeeelt stille, gjør ikke stort ut av seg. Min jenta på 7 mnd veier 9 kg og spreller og vrir seg. Hadde ikke funka her gitt... Men, i starten funker det selvsagt. Det går over..
Kjukka Skrevet 15. august 2008 #19 Skrevet 15. august 2008 Sikkert veldig praktisk om man har en egnet vask. Her nytter det ikke... og det har aldri nytta!! Vasken er for liten og kranen sitter for lavt... Vi har en helt vanlig vask. Ikke noe nymotens greier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå