Mor til lille Anneli! Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Jenta mi kom 12.06.08 - og jeg har enda ikke fått fødselsattesten!!! Når er det vanlig at folk får den? Når fikk du din? Noen tips om hva jeg kan gjøre med dette? Har prøvd å ringe folkeregisteret, men det eneste de sier er at jeg må vente..... Jeg sendte inn det arket med navnet hennes for en og en halv mnd siden!!!
TuFB Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Heisann! Godt spørsmål - min gutt er født 22.april og jeg sendte også inn et skjema for leeeenge siden og har fortsatt ikke fått den... Gutten vår skal døpes neste søndag, og presten skal ha den!
ble mamma 1.juli 08 Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 sitter og ringer dit selv nå. du ringer skatteetaten på nr 800 80 000.=)
Mor til lille Anneli! Skrevet 14. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. august 2008 Men de er jo helt umulige å få noe ut av på folkeregisteret! "Nei, du må nok bare vente".. Jeg å skal døpe jenta mi nå, og trenger attesten! Dessuten får jeg ikke søkt om fødselsstipend uten den attesten! Er jo helt håpløst!
mastermind Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 Hva skal presten med attesten? Her spurte han ikke etter den. Jenta vår er født 21 april. Fikk fødselsattesten en eller to uker etter jeg sendte inn skjema. Hadde dåp i juni. Eneste jeg har brukt fødselsattesten til er å opprette konto. Trenger den vel også til pass etter hvert.
Mor til lille Anneli! Skrevet 14. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. august 2008 Åh? Trudde presten måtte ha den jeg - har ikke pratet med vår prest ennå... Men jeg får ikke penger før jeg har attesten - er det som bekymrer meg mest! Begynner å bli tomt her....
TuFB Skrevet 14. august 2008 #9 Skrevet 14. august 2008 Presten min ba om den, må innom kjerka når jeg får den - veit ikke hva han skal bruke den til da!
Mor til lille Anneli! Skrevet 14. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 14. august 2008 Okei.. ringte du Skatteetaten nå?
Bobine Skrevet 14. august 2008 #11 Skrevet 14. august 2008 Tok ikke så veldig lang tid før vi fikk den etter skjema var sendt inn, 2-3uker kanskje. Men det er skatteetaten man må kontakte, det er i alle fall de man sender inn skjemaet til.
snart mor til 3 Skrevet 15. august 2008 #12 Skrevet 15. august 2008 først og fremst...kirken trenger ikke fødselsattesten før barnedåpen...det de ønsker er fødsels og personnummeret. dette kan du få oppgitt av folkeregisteret selv om at det ikke er laget noen fødselsattest..fødselsattesten blir ikke laget før skjemaet ang navn er innsendt og alle ungene får automatisk et fødsels og personnummer før den tid uansett.. Ang deg som ikke får søkt om fødselsstipend.. dra innom nærmeste folkeregister (er som regel i tilknytning til likningskontoret). Der ber du om å få en bekreftelse fra dem på at barnet ditt er født. Det gjorde jeg selv nå nettop og sendte inn denne bekreftelsen til lånekassen. Det er ikke noe å stresse med det med fødselsattesten..eneste du trenger den til er for å kunne åpne bankkonto og for å få pass...ellers så er det ingen som kan kreve den av deg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå