Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 5 uker våkner vanligvis ganske rakt igjen etter at vi har lagt han ned. Han kan være svært trøtt, men klarer ikke å finne roen slik at han sover godt. Dette tærer på humøret hans siden han tydeligvis trenger å sove. Er det noen som har noen tips til hva som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med at at han ikke finner roen? Grynter og knirker han mens han har øynene igjen? Eller er de åpne?

Vi pleier å se an om babyen lager sovelyder (selv om de kan være svært så bråkete) eller "roper på hjelp". Hvis sistnevnte, stryker jeg henne over hodet og snakker, hjelper ikke dette tar jeg henne opp til hun roer seg og så er det ned igjen. Men dette har dere kanskje prøvd allerede?

Skrevet

... kanskje det er temperaturforskjellen mellom armene deres og senga hans som gjør at han kvikner til?

Skrevet

Ikke vet jeg, men jeg sliter litt med det samme her.. Vet du hva jeg gjør? Legger henne på kjøkken eller bad, og setter på vasken - da sovner hun med en gang, og sover til vasken skrus av :P

Skrevet

Slet også med det samme. Det gjelder å slå til (dvs legge de...) når de ikke er i en lett søvn. Vi testet på arm eller fot, om den bare "disset" eller om det var "motstand" når vi rørte den.

Et annet tips i tillegg er å legge dyna mellom maven din og baiens de siste minuttene før du prøver å legge den, da blir ikke temp forandringen så stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...