Gå til innhold

var på ultralyd i går - koselig :-)


baby igjen

Anbefalte innlegg

hei alle sammen

 

jeg skriver ikke så mange innlegg her inne, men jeg følger litt med likevel.

 

i går var jeg på tidlig ultralyd, og det var så gøy å se det lille fosteret sparke med bena og veive med hendene hehehe...

 

legen fastslo at jeg er 11 uker på vei med termin 7. mars :)

 

 

skal på ny ultralyd den 28. aug for måling av nakkefold... litt skummelt, men bedre enn uvissheten... og det er en ny sjanse til å se vårt lille gull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så spennede:) men dette var noe du gjorde "frivillig"? Jeg er 9 uker på vei og har ikke ultralyd før 16.oktober, men vurderer sterkt å gå på en til ultralyd.. er så lenge å vente! Så du noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var også på ultralyd igår:) er 10+4 idag. skal tilbake om 1mnd:) alt var vel med den lille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var på UL i dag.Var så bekymret etter ei ukes sykeleie med feber. Det var vidunderlig å se den lille tassen på 3 cm ligge og sprelle. Gynekologen min var snill som tok meg inn til en sjekk uten henvisning.

 

Ellers har jeg en oppfatning av at de er veldig strenge på akkurat dette, så nå er det ikke ny UL før i oktober. Jeg fyller 36 i september og dette er mitt fjerde prøverørsforsøk og første barn. Ble spontant gravid i fjor men det endte med MA. Hadde det ikke vært for at jeg da insisterte på en UL etter 12 uker så kunne jeg gått lenge med det døde fosteret i magen, som sannsynlig døde etter femte uke ca . Det er ikke så unaturlig at den etter slikt blir ekstra bekymret. Derfor synes jeg det er skuffende at systemet er såpass rigid i frohold til UL.

 

Hvor gammel er du siden du skal på nakkefoldscanning? Og hvordan ordnet du det? Fikk beskjed i dag at en må være over 38 år. Har du/ dere ellers noen tips til en bekymret vordende??

 

Lykke til alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kaja

 

jeg blir 38 år før termin, så det blir både måling av nakkefold og blodprøve her i gården... håper så inderlig at babyen er frisk.

 

lykke til med svangerskapet ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott å få se den lille. :-) Spesielt hvis man går rundt og er bekymret. Jeg skal på ul i morgen, og er da akkurat 10 uker på vei. Er det da innvendig, eller utvendig ul? Jeg skal ha tidlig ul siden det er obligatorisk i forbindelse med ivf på Riksen. Har mistet tre ganger før, så er veldig spent, og prøver å psyke meg opp til at det kan ha gått galt denne gangen også. Men får krysse fingrene for at alt er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i går...alt stod bra til- Var utrolig rart å se den lille krabten som turna rundt inni magen min. Og godt å få bekreftet det på "ordentlig". Tidlig ultralyd er noe man kan bestille privat, koster litt penger, men er absolutt verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, nå gleder jeg meg enda mer. Vi skal på UL på tirsdag.. privat.

Er ca 13 uker på vei, men veldig usikker termin.

Fikk ikke UL på sykehuset før i slutten av september, men

vi er nødt til å se noe liv vi nå!!

Klarer ikke helt å glede meg før jeg vet at det bor noen inni der.

 

Lurer også på om jeg får invendig eller utvendig UL,

men tror vel helst det siste siden vi er over i 2 trimester

(mest sannsynlig...)

 

Lykke til alle sammen!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...