Gå til innhold

termin vha blodprøve?

Anbefalte innlegg

Hei,

er ny her inne og førstegangs:)

Var på første kontroll hos lege for en uke siden og hun satte da 1.april som foreløpig termin. Min egen utregning gjør at jeg er 9+3.

Legen tok bare blodprøver, ingen GU, og i dag fikk jeg tlf fra gynekologisk med innkalling 6. november. Hvis man normalt skal på UL i 17. uke betyr det at de tror jeg er i 6. uke?

Kan gyn se ut fra blodprøver hvor langt man er på vei?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138451218-termin-vha-blodpr%C3%B8ve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Næ, det virket no rart. Regnet hun virkelig ikke termin ut i fra første dag i siste mens?

Har aldri hørt at de regner termin ut i fra hcg nivå. Det er jo store variasjoner fra person til person når det gjelder det.

Jeg hadde f.eks hcg på 409 noe som tilsa ca 3 uker på vei. Tok ul samtidig og der så de kun forandring på slimhinner som kunne tyde på graviditet. (etter mine beregninger var jeg i min 5 uke.

Var på ny ul en uke etter. Da fikk jeg plutselig beskjed om at jeg var 7 uker på vei. Da så vi hjertet som slo, fosteranlegg og plomme.

Så jeg hoppet 4 uker frem på en uke.

Jeg syntes også det virket rart.

Jeg har gått på minipillen i flere år, og hoppet mye over de pillefrie ukene i det siste. Så jeg vet faktisk ikke når jeg hadde siste mens.

I stedet for å gjøre en GU regnet legen termin ut fra når jeg skulle hatt mensen etter at jeg tok siste pille 18.6..

Men da var jeg vel allerede gravid siden jeg ikke fikk mensen som normalt 3-4 dager etterpå som jeg alltid gjør.

Var hos en ganske ung lege...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...