NyMor:) Skrevet 14. august 2008 #1 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg var hos jordmor 8 dager over termin for en sjekk(19.feb.08),og ho tøya meg litt,og sa at: i natt kommer jenta di vettu;) Jaja tenkte jeg,godt det er noen som har tru på`tt..... Kl 01:30,altså da den natten,begynte riene....skikkelig å!Drøya det litt,hadde gått 3 kvarter,og 3min mellom riene. Ringte ned å sa det som det var,men fikk beskjed om å ta meg 2 paracet og en god varm dusj...det ville avta fordi jeg var førstegangsfødene fikk jeg beskjed om.Gjorde som fruen på føden sa,kom ut av dusjen 20 min etterpå,da kom det på noe skikkelig... 1 1/2 min mellom riene! Jeg ringte ned å sa at jeg kommer ned,for jeg begynte å bli nervøs. Vi har liksom 1 time til sykehuset å... Men vi fikk stoppa å fylt bensin da;) Med en fryktelig rolig samboer,kunne jeg slappe av litt også. Vi var på føden kl 05:00,hadde da 5cm åpning. Veldig sterke rier,jeg prøvde lystgass,men ikke noe for meg...la den maska fort fra meg.Gadd ikke være susete når jeg skulle til å ha mitt livs opplevelse. Kl 08:00 hadde jeg 7 cm åpning,traska rundt og bare venta og venta..Fikk akupunktur,men funka heller ikke noe særlig. Samboeren min var helt fantastisk under hele fødselen,han masserte meg,passa på at jeg fikk i meg nok drikke og var sååå rolig,noe jeg aldri hadde trodd han ville være. Fikk masse skryt for hvor rolig og flink jeg var,som sikkert alle får,å det er jo så godt,det hjelper en så mye på vei syns jeg. Kl 10:30 hadde jeg 9 cm åpning,å det begynte å nærme seg,kjente jeg gledet meg mer og mer til å treffe jenta vår. Kl 11:00 kunne jeg endelig begynne å presse,det var jo som å komme til himmelen.Måttet holde igjen sååå lenge.... Jeg presset både stående,liggende,på knær...må innrømme at jeg hadde et par stunder med meg selv og samboeren,som jeg hadde vondt, hviska forsiktig i øret på samboeren min:fy faen,jeg orker ikke mer.. Men grunnen til at det gjorde såå vondt,var for at ho lille tulla skulle prøve seg med nesa først.Så jordmødrene fikk vridd og venda litt på ho inni der og da kom det seg etterhvert. Og når hodet kom ut var jo det værste over,da var det bare godt å trykke resten ut.Samboeren min måtte titte når hodet var ute,å han bare smilte og var fornøyd:) Kl 13:06(med en parkeringsbot på kjøpet;) ) kom jenta vår,velskapt og vakker.. Da kom tårene,noe som var utrolig godt... Nå er ho 6 måneder,og jeg nyter hver dag med ho... Gleder meg til neste fødsel!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138451070-en-fantastisk-opplevelse-%C3%A5-f%C3%B8de-lille-tulla-mi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå