v0nnen ~ Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Har nesten ikke energi i det hele tatt, å raser ned i vekt. veger mindre nå enn det eg gjorde da jeg ble gravid. snuppa er snart 6 mnd nå.
hallais Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Det må du nesten avgjøre selv : ) Gjør det du føler er best for deg og dere!! Du har jo gjort en flott innsats når hun er 6 mnd da!
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 hvis du har lyst til det så syns jeg du burde gjøre det. du har ammet hennes de viktigste månedene og det syns jeg er kjempe bra = ) jeg selv slutten ( eller han sluttet selv) når gutten min var 4 mnd og jeg skal innrømme det var litt deilig. han var ikke lenger avhengig av meg hele tiden , og han ble mettere og sov bedre av MME. så hvis du føler at du har gjort ditt så syns jeg du skal slutte =) husk at du har vært kjempeflink så har ammet så lenge
jentelykke + guttelykke Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Nå har du jo ammet lenge - god innsats!! Det er ikke noe hyggelig hvis ammingen tar fra deg all energien. Det blir vel fast føde nå, og kanskje du ikke blir så sliten og tappet av energi hvis du kun ammer morgen og kveld f.eks. Kjenn etter hva som føles riktig. Ingen grunn til dårlig samvittighet overfor barnet hvis du slutter helt i hvert fall
Kufiolilla Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 God innsats ja, så du kan vel slutte. Eller du kan proppe deg med sjokolade og knask en av de få gangene i livet kroppen din trenger det...
Duracella Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 Går an å bli sigen etter seks måneder med amming, ja. Hvis du ikke forlengst har begynt med kosttilskudd, bør du prøve det. Er sikkert masse næringsstoffer du har lite av. Når jenta di er så stor, kan du vel redusere ammingen til morgen, middag og kveld for eks? Eller bare to ganger i døgnet. Behøver ikke være enten eller. Ammer du fortsatt på natt? Det stjeler myye krefter, å bare kutte ut nattpuppen vil gi deg mye energi tilbake. Hilsen ei som har prøvd det.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå