Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Er det noen her som har røyket under prøvingen og likevel blitt gravide? Tok det lang tid å bli gravid? :/ Vet at det reduserer sjansene for å bli gravide hvis man røyker, men er liksom ikke så lett, er akkurat i en slik ventetid man trenger røyken... :/ Og så tenker jeg samtidig på alle de som likevel blir gravide og både drikker og røyker da det ikke er planlagt like mye som ved inseminasjon. Men jeg vet at den dagen jeg står i hånden med en positiv test er det fullstendig stopp!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Jeg tror det skulle fulgt med en "hva skjer med kroppen når man røyker"-hefte når man kjøpte røyk Man skal selvsagt ikke kutte alle under en kam, men selvsagt... Det finnes jo ikke èn positiv ting ved røyking (nei, kosen osv teller ikke). Og det gjør jo også sitt med kroppen når man prøver å bli gravid, eller er gravid... For, som du kan lese inne på røyke-debatten her inne på BIM, så tenker stort sett alle at den dagen de står med positiv test i hånden, er det stopp. Og det er jaggu ikke mange prosentene som faktisk klarer det Og allikevel... Når man ved inseminasjon tar testen, så er man faktisk 4 uker på vei. Man skulle da ha sluttet for ihvertfall 4 uker siden. Men, samme hvor mye jeg kan spytte ut om røyking (er utdannet helsesøster og har selv et barn som ble skadet over min egoisme og manglende selvdisiplin ikke sluttet å røyke for 7 mnd på vei), så er det opp til hver og enkelt hva de vil gjøre. Vil man derimot sterkt ha et barn, så er det å slutte å røyke det MINSTE man kan gjøre, for velværen av barnet og ikke minst seg selv. -L
Tjorven1 Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Jeg sluttet å røyke etter å vært stor røyker i 20 år, i fjor. Jeg leste boken: "Endelig ikkerøyker" - og du, det var super enklet.. Hadde jeg vist hvor enklet det hadde jeg sluttet for mage årsiden - men hadde som trolig deg, ett kjærlighetsforhold til røyken. Les boken, alle undersøkelser viser at man blir vanskligere gravid, har større sjanse for abort og skader på barnet ved røyking - men dette vet du så godt selv.. Kjøp boken i dag, jeg vedder på at du slutter å røyke før du er ferdig med den. Klarte jeg det, klarer alle det! Men jeg hadde ALDRI klart det uten boken! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Jeg røyket under begge mine forsøk. Ble gravid etter første forsøk første gangen, og etter femte forsøk andre gangen. Klarte ikke og slutte under svangerskapene, kun redusere kraftig. Hadde hele tiden dårlig samvittighet, som jeg gjerne kunne vært foruten. Altså: for alles del, prøv og slutt. ......... Men, det er faktisk mulig og bli gravid, selv om man røyker! Masse lykke til, med babylaging, OG røykeslutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå