Gå til innhold

Hjelp!

kirsty*2barnsmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått litt panikk! har masse symptomer og lurer på om jeg er gravid. Dette har jeg jo hatt før uten å ha vært det, så mest sannsynlig er jeg jo ikke det. Men tenk om! Plutselig slo det meg at om jeg er det, ja da er jeg ikke "klar". For jeg aner ikke hva jeg skal gjøre om så er tilfelle. Hva skal jeg gjøre for å holde på spiren? er det noe jeg kan gjøre? Jeg skal vel fortsette denne dietten regner jeg med, og med kost tilskuddene... Men skal jeg ta crinone og albyl-e? Det glemte jeg å spørre han synske om. Ringte for å bestille ny tid idag, men han er fullbooket frem til oktober, så der kommer jeg ikke til. Skal jeg la være å bruke medisiner? Hva med akupunktur?

Jeg er kjemperedd for en ny SA, får angst bare jeg tenker på det. Og om jeg tar albyl-e, og det skjer... kommer jeg sikkert til å blø kjempemasse! Og da blir jeg kjemperedd!

Vet at dette kan virke som et luksusproblem, om jeg er gravid burde jeg være glad og takknemlig... og en positiv test vil gjøre meg glad. Men samtidig redd.

Og hva med sykmelding? Bør jeg sykmelde meg full tid eller skal jeg tørre å jobbe deltid? Skal jeg tørre å trene?

Kan være greit å ha en plan i tilfelle jeg blir gravid. Jeg har ikke lagt noen planer siden jeg alltid tenker at det ikke kommer til å skje...

Er her noen som har gode erfaringer med crinone og albyl-e?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes flott ut dersom det har lykkes å bli gravid. Fortsett med dietten. Det ville eg gjordt. Eg ville også begynt med Albyl-E. Eg skulle gjøre det ved sist positiv test. Albyl-E gjør blodet tynnere slik at spiren lettare skal få næring vart eg fortalt.

Eg slutta med Albyl-E når det vart konstantert abort, men eg blødde ikkje meir avdi eg hadde gått på Albyl-e.

Å, synest dette var kjekt. Spennande

Skrevet

Hei Kirsty, kunne ha skrevet akkurat det samme innlegget. Hadde min tredje spontanabort i juli og det i løpet av 9 mnd. Har ikke vært på noen form for utredning, bortsett fra at gynekolog har sagt at alt ser normalt ut. Vi står på venteliste til utredning på St. Olavs men kan bli avvist da bare den siste spontanaborten er registrert.

Jeg tenker akkurat som deg, hva om jeg er gravid nå. Hva gjør jeg, kan jeg gjøre?

Jeg har ikke lest meg opp på alle midisinene som kan hjelpe og er egentlig helt rådvill. Kommer til å bestille time til legen med en gang testen viser positiv og håper på hjelp der. Om ikke annet for å registrere graviditeten.

Tar ellers gjerne imort råd fra dere kloke damer.

Skrevet

Ei venninne av meg har mista 5 ganger hvorav 3 var registrert. Ho vart gravid da ho holdt på med utredning. Dvs ho hadde tatt blodprøver. Da ho kom til lege for å få svar på desse var ho gravid igjen. Det har no gått fint. Ho er over halvveis. Da ho kom til lege fekk ho ekstra oppfølging i form ar UL kvar 14 dag til veke 16.

Den eine legen som undersøkte meg no ved siste abort sa det var berre til å prøve igjen sjølv om vi hodt på med utredning. Men eg og sambo har lyst å vente litt slik at vi har tatt ein del prøver. For dersom dei finner ut noko så kan vi få hjelp denne gang og forhåpentligvis slippe å gå igjennom ein ny abort. Det at vi venter dei ekstra mnd er også fordi eg ikkje skal begynne å stresse. Som 35 åring, litt overvekt og med høgt blodtrykk så kan det være greit å få kartlagt om det er noko som gjør til at eg aborterer.

Skal eg derimot bli gravid før eventuelle resultater er klart. Ville eg berre kryssa fingrane og håpa på at det skal gå bra denne gang. Men skjønner veldig godt deres bekymring.

Skrevet

Var ikke gravid likevel...kanskje like greit siden jeg fikk slik panikk? Må legge en plan for om det virkelig skulle skje. Jeg tenker aldri på en evt graviditet, sidenm det skjer så sjeldent. Nå er det jo 16pp siden forrige gang, og gangen før der igjen tok det også over 1 år... Når en blir gravid så sjeldent som meg er det vanskelig å tro på at det kan skje en gang til. Lurer på hvorfor det tar så lang tid. Sliter både med å bli gravid og med å holde på spiren...

Skrevet

Skal se det kjem like uventa på deg igjen:-0 Så legg deg på minne alle panikk tanker no og lag deg ein slagplan til den gang testen er positiv.

Krysser fingrane for at det skjer snart eg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...