Gå til innhold

Skal man ikke sjekkes etter MA og Utskrapning?

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg hadde MA og utskrapning for 3 uker siden i dag.. skal man ikke egentlig inn å sjekke at alt er vekk?? må jeg bestille det selv eller kaller de meg inn??

Så lurte jeg på en ting til..jeg blødde ingenting i 2 uker etterpå,så fikk jeg litt smerter i magen og plutselig begynte jeg å blø litt...2 dager så var det stopp igjen..nå er det bare brunlig slim...kan dette være mensen?? Før jeg ble gravid varte mensen i 7-8 dager...Dessuten er jeg veldig nervøs....Jeg var 10 uker på vei og skulle bare på tidlig UL, der viste det seg at fosteret hadde dødd i uke 7...MEN kroppen min hadde ikke merket det, fordi fosteret hadde innkapslet seg inne i livmoren...så livmoren fortsatte og vokse og "si " til kroppen min at jeg var gravid...men fosteret var dødt....de har tatt en hel del prøver...derfor er jeg nervøs....JM syns det var veldig merkelig...og hun sa at resultatet ville komme innen 2-3 uker....nå er det 3 uker siden og jeg har ikke hørt noe...Da jeg ringte legen for å høre hva han sa...var ikke resultatene klare...uff...hva er det som tar så lang tid!!?? Vil så gjerne bli gravid igjen, men tør ikke prøve før jeg vet at jeg er frisk....

Noen andre som har opplevd dette??

Fortsetter under...

Jeg ble ikke sjekket etter ma og utskraping. Jeg var 11 uker på vei, men fosteret hadde vært dødt lenge, vet ikke akkurat hvor lenge, men... Magen vokste og alt så ut til å vre i orden, bortsett fra at jeg ikke hadde noen symptomer.. Vi prøvde igjen med en gang, ikke lykkes ennå, men det er bare 6 uker siden, så jeg får vel være litt tålmodig...

Hej

Jag hade åxå en MA för 2 veckor sedan, var då 11+4 men fostret hade gett upp i vecka 7. Kroppen min hade åxå fortsatt som om den var gravid, tror det är vanligt när det gäller MA iallafall om man inte fått några symptomer om att nått är fel.

Jag ringde Ullevål för att höra om efter kontroll men de sa att de inte utförde det då man gick utifrån att allt hade gått bra under utskrapningen. Jag gick då till min fastlege och fick mej en henvisning till ultralyd hos gynekolog och bokade en tid hos smestad gynekologene. Vill ju veta att allt ser bra ut innan vi försöker igen.

De sa även på Ullevål att man inte fick nått svar på testerna om det var en vanlig MA då de inte finner nån orsak.

Lycka till vidare.. nästa gång e det vår tur=)

Det er ikke vanlig med kontroll etter utskrapning. De sender inn prøver fra utskrapningen til dyrking og hvis noe er galt kontakter de deg etter et par uker. Har aldri hørt om at de ikke har fått med seg alt av rester i en utskrapning. så lenge du ikke har vondt og har nedsatt allmentilstand er det ingen grunn til bekymring vil jeg tro. Men du kan jo bare kontakte legen din og si du vil ha det sjekket for å roe deg ned. Det er ikke dumt likevel det ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...