Gå til innhold

Hvilken vinterdress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale en god vinterdress? Vi hadde en fra Stormberg Leketøy i fjor, men var bare sånn passe fornøyd med den. Nå lurer jeg litt på Troll sine dresser. Greit når det går an å ta ut fleecedressen, så kan den brukes høst og vår også!

Jeg så at Nanook kom best ut i Foreldre og Barn sin test i fjor, noen som har prøvd den? Var jo ganske dyr da, men kanskje verdt det dersom den er god?

Jenta mi er forresten snart 2 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reimatec vil jeg anbefale.Det er myke og lette dresser, gode i fasongen, og er vanntett, noe jeg synes er viktig. De er litt dyre, men jeg har kjøpt på salg noen ganger, og da er det ikke så mye mer enn en "vanlig" dress. De koster i fra 890 kr for de minste str opp til 98, og fra 1190 for større (vanlig pris) Jeg hadde troll dress med avtagbart for, og den likte ikke jeg. Foret var upraktisk ift av og påkledning. Men de finnes med fast for nå vet jeg, ingen erfaring med dem.Trolldresen vi hadde var heller ikke vanntett (selv om det sto at den skulle være det).

Skrevet

Jeg anbefaler også Reima. Småen sin Reimadress fra i fjor ser ut til å passe denne vinteren også. De er myke å bevege seg i, varme og de er ikke stramme noen steder så supre å bevege seg i. Småen har aldri blitt våt i den og han er mye ute.

Den Nanook-dressen er kjempe-dyr.. Men har faktisk ikke hørt om noen erfaringer med den.

Skrevet

Vi skla ha den samme som i fjor vinter.

en vanlig alleværsdress fra Reflex. Bruker deilig hjemmestrikket ull tøy under i garn fra Nøstebarn slik at hun holder seg god og varm

Var aldri kald eller våt i dressen i fjor og beveger seg også veldig fint i den.

• 4 uker senere...
Skrevet

Har du barn under 3 år ville jeg gått for reima. har du eldre barn ville jeg tatt ticket to heaven. Deres dresser er helt suverene hva gjelder slitestyrke og vanntetthet, men er litt tyngre enn reimadressene. Reima er imidlertid supre hva gjelder bevegelighet, men syns de er litt dårlige på slitestyrke og vanntetthet.

Troll har jeg ikke prøvd, men syns den ser litt kald ut selv med ullinnlegg og syns det er styrete med fôr inni, når man skal vaske etc.

Skrevet

Forstår ikke helt dette med troll dressene. Hva er egentlig forskjellen på å bruke en Reima vår/høst dress med ulldress under, og en troll dress? Men Reima sine vinterdresser er jo helt genial for de helt minste med varmepute i baken.

Reflex har noen gode litt tykke ulldresser til å ha under.

Lego dressen som ble kjøpt på slutten av vinteren i fjor passer heldigvis fortsatt til eldstemann. Veldig myk og god. Blir spennende å se hvordan slitestyrken er etter litt mer bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...