Gå til innhold

Luer på noe ang sv.skap utenfor livmora

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Få kan se det på UL fordi egglederen er så tynn/liten at den vanligvis ikke vises på UL-undersøkelser. Men man kan se på UL at livmora er tom. Blodprøver tatt med noen dagers mellomrom er vel det vanligste for å fastslå exu, men dessverre vet de fleste ikke at de er gravide utenfor livmor før egglederen sprekker. Hvis du har mistanke om dette, så bør du kontakte lege snarest.

de fleste får veldig vondt i magen. å de kan se det på ultarlyd. av og til bruker de kikkhull.egget fester seg ikke bare i egglederne eller eggstokkene. det kan feste seg på utsiden av livmora også!!så hvis du mistenker det,så må du komme deg kjapt til legen. hvis det sprekker kan du få store blødninger. det kan ikke påvises ved en blodrøve at det er en exu!

Klart det kan påvises på blodprøve. Det finnes mange måter å oppdage exu på. Jeg fikk aldri vondt i magen, men oppdaget det av meg selv etter noen uker (trodde jeg hadde hatt en SA, men testen var positiv 4 uker etter). Blodprøver ble tatt, og det viste at hcg`en ikke steg normalt. På UL var livmora tom. Da er det ganske lett å konkludere med at det var en exu.

Annonse

Da var jeg kanskje uklar ser jeg. Jeg skrev: "Men man kan se på UL at livmora er tom. Blodprøver tatt med noen dagers mellomrom er vel det vanligste for å fastslå exu, men dessverre vet de fleste ikke at de er gravide utenfor livmor før egglederen sprekker. "

Mente selvsagt blodprøver i kombinasjon med UL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...