Gå til innhold

Kreative damer her???? Trenger hjelp angående bordkort til bryllup!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså.....

Vil gjerne ha et bordkort gjestene mine ikke glemmer med det første...

Har lyst å finne "gamle" bilde av alle sammen å feste på bordkortet!

Var inne på vinglass med trykk av hver enkelt, eventuelt klistermerke av hver,men blir ikke heilt klok...hehe

Noen andre idèer????:)

Å da jeg ikke finner noe bryllupsforum,så tok jeg sjansen på å spørre her:)

Skrevet

Hei

Jeg var i ett bryllup hvor bruden hadde malt navnbordkort selv på ett lite lerret. Tror du får kjøpt det på Ikea, eller så får du det i hvert fall på hobby butikker. Det var malt ganske fint, med fargene som gikk igjen i bryllupet. Det ser ut som ett lite mini maleri, har faktiskt hengt det opp i gangen og det er det flere andre som har gjort også.

Skrevet

Hva med noe stivt papir/papp som du klistrer litt fint scrapbookingpapir på, og limer på et hjerte og bilde av gjesten? Også kan de stå oppå fatet?

Eller kanskje noe slikt?

http://www.scrapbookexpress.no/galleri/showphoto.php?photo=703&limit=views

eller:

http://www.kreativesider.no/index.php?option=com_content&task=view&id=330&Itemid=2

http://www.vgb.no/keyw.php?blog=23531&keyword=bordkort

Bare å google scrapbook+bordkort, så finner du masse:)

Skrevet

Hos oss var det vår datter som sto for bordkortene... Hun tegna ei fin tegning av oss, som vi kopierte og limte på hvert bordkort. Selve tegninga var på kremhvit bakgrunn (tykt papir), og ble limt på et mørkerødt bordkort med sånne små teip-puter. Slik kom tegninga litt opp og fram. Så skrev hun navnene til hver enkelt, dette på samme kremhvite bakfrunn som tegningen, og limt på kortet. Førte til mange sjarmerende feil, og noen speilvendte bokstaver, noe som gjorde bordkortene enda finere, synes jeg!

F.eks skrev hun BRURA og BRUDGÅMEN.

Skrevet

Jeg kjøpt billige champagneglass på ikea. Så skrev jeg navnet på glasset med en penn og hadde det i ovnen i 30 min. Så hadde jeg vann og en rose oppi hvert galss.. Fikk myyye skryt for det :D

Skrevet

Var i et bryllup der de hadde gjort som hun over her. Skrevet navnene direkte på glasset. Men der brukte vi glassene til å drikke av da ikke med roser i....Det var

genialt da vi brukte glassene videre utover kvelden og folk klarte å holde styr på hva som var mitt og ditt sitt glass:-)

Skrevet

Nå skal jeg være litt ekkel.

Jeg synes faktisk ikke festen blir noe bedre av fancy bordkort ol. Det er rett og slett bortkastede penger og innsats. Jeg synes i hvertfal det er sørgelig hvis noen referer til "det bryllupet der de hadde så fine brdkort". I noen tilfeller gjør det til og med festen dårligere når alt blir så voldsomt "perfekt". Legg heller insatsen i tingene som skaper god stemning.

Skrevet

hehe, jeg har bare ikke lyst å gjøre som alle andre!;)

Handler ikke om å ha det kuleste å mest fancy bryllupet, men kanskje en ting eller fler som ikke alle andre har!:)

Trenger jo ikke koste så mye!:)

Budsjettet mitt tilsier ikke at jeg kan kaste ut penger på allverdens!

den ene venninna mi sitt bryllup kom på 35 000, å ei anna sitt kom på 155 000!! Ho siste hadde da gratis drikke til 100 mennesker! Bare det kom på 27 000!! Det kaller jeg bortkasta penger Men alle har hver sine prioriteringer!;) å om jeg må ut med 300 kr mer for bordkorta så spiller det vel ingen rolle det da..Bare jeg slipper de kjedelige bretta papparka m navnet tusja på.....

Skrevet

Selvfølgelig kan du gjøre som du selv har lyst til. Liker du å holde på med det er det jo bare morsomt. Jeg mente bare at det ikke er disse tingene som avgjør om det blir et vellykket bryllup eller ikke. Det er så mange som bruker masse tid og innsats på små detaljer som dette og forventer at det er det som skal gjøre det til en minneverdig kveld, mens det i virkeligheten heller får en del av gjestene til å bli lattermilde eller utilpasse.

Jeg skal gi et eksempel.

Jeg var i et bryllup i mai. De hadde mange flotte detaljer som spessielle bordkort, flott kake, kunstferdig oppsatte blomster osv. Det de derimot ikke hadde lagt vekt på var bordplaseringen og å finne en god toastmaster. De hadde heller ikke planlakt skikkelig når de skulle gjøre de forskjellige tingene og hva gjestene skulle gjøre i mellomtiden. Det dette førte til var at praten gikk veldig tregt rundt bordene, talene kom i hytt og pine slik at en del av maten endte med å bli servert kald, det ble lange dødperioder der ingen viste hva som skulle skje eller når. Det endte opp med et utrolig kjedelig bryllup i fantastisk flotte omgivelser. Det var synd!

Lykke til med forberedelsene. Liker du å lage bordkort ol så gjør det, men ikke glem å skaffe en god toastmaster. Har du det blir det sansynligvis en flott fest nesten samme hvordan alt annet blir gjort.

Skrevet

Der er jeg absolut enig med deg!:)

Vi har skaffa en alletiders toastmaster! Tror ikke jeg unne ordna meg bedre:) Han er en showman til di grader, å har underholdt i flere selskapeligheter, arrangementer, osv...Å ikke minst vært toastmaster i sju andre bryllup.Å han er min onkel,så kjenner de flesta av oss ganske bra! Har sagt han står fritt, men ønsker masse gøy å spillopper! Viktig å få folk med seg, å at folk ler!!

Å jo flere sanger å taler, jo gøyere:)

Men alt med måte da selvfølgelig!;)

Skrevet

Vi hadde noen svarte finèrhjerter som eg festet i en ståltråd, og på hver side av hjertet (innpå tråden) festet eg tre perler, annenhver gråsvart/hvit... og på hjertene skrev eg navnet til gjestene med sølvpenn.

En venninne av meg sydde profil av dame/herre i svart korssting som ho hadde til bordkort, det var veldig fint...men mye arbeid da, siden de var 80 gjester...

På ulike butikker har de jo bittesmå rammer, der kan du kanskje putte bilde av gjestene inni og skrive navnet på rammen?

Skrevet

Eller du kan kjøpe Aida og brodere navn på og bruke som serviettringer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...