Gå til innhold

Barnehagestart uten gummistøvler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det helt krise eller? Vi har ikke råd til gummistøvler innen mandag. Hun har bare vanlige sko, men de er forholdsvis høye over ankelen. Jeg synes det er skikkelig pinlig å ikke ha råd til dette, men denne måneden har vi hatt virkelig dårlig råd. Hun har ikke fått sekk enda heller, og regnbuksa er litt for stor, for vi måtte arve av en venninne. Jeg hadde gledet meg slik til å handle inn alle disse tingene, men pengene ser ut til å vente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvilken str. bruker hu da? har noen ekstra her i 23, kan sende de til deg hvis du vil. brukes ikke så ikke noe problem :)

bare et tilbud da.

Skrevet

De blir nok altfor store, men takk for tilbudet.

Det er ikke det at vi egentlig er så fattige, men det skar seg litt denne måneden pga uforutsette utgifter og vi får sannsynligvis ikke penger inn før den 20.

Skrevet

ja, det kan fort skje det.

men er ofte barnehagen har sko liggende og som er glemt igjen, så det går nok bra :) skjønner følelsen da, den er kjip..

Skrevet

Knerten min begynte i barnehage den 4.august. Han er 1 år, og går ikke. Han har støvler, men krabber bare ut av de når de er ute, så han bruker joggesko selv om det er litt fuktig. Det har gått bra så langt, hadde nok vært litt værre om han hadde vært 2-3 år og hoppet i alle dammene han så....!!!

Skrevet

Fikk beskjed av søstra mi at gummistøvler er helt håpløst for de aller minste, de trør dem bare av seg. Hun anbefalte heller sånne "poser" på beina. F.eks Stontz.

Skrevet

Det går helt sikkert bra. Min har gummistøvler i barnehagen som står og støver ned. Og det til tross for at det har vært øspøs regnvær! De er inne i de værste skyllene, og klarer seg fint med joggesko ellers. Han går såvidt, men er langt fra å skjønne at å hoppe i søledammer er himmelen.

Sekk er vel ikke nødvendig når de er så små :-). Og det er vanlig at ting er for stort for de minste :-).

Men; når det gjelder støvler, så trenger ikke det være dyrt. Jeg kjøpte str 19 støvler til sønnen min på Økonomisko til 70% avslag! Tror det ble 54 kroner eller noe...

Skrevet

Hei. Jeg vet ikke hvor du holder til, men jeg har akkurat kjøpt gummistøvler til min sønn. Han er forøvrig 19 måneder og dette er hans første støvler da han såvidt har begynt å gå nå. Han har bare brukt sko til nå og i fjor vinter/vår kunne han ikke gå og brukte bare Stonz fotposer før han fikk sko.

Et tips hvis du holder til i Oslo og trenger billige gummistøvler. På Gunerius så har de både Økonomisko og Skopunkten. Jeg kjøpte et par i str 22 på Skopunkten til 79,-. På Økonomisko der hadde de gummistøvler til den nette sum av 29,- i små størrelser. Str. 19-21 tror jeg de hadde!!

Skrevet

barnas hus har fine, og gode gummistøvler til kr 99,- :) Syns ikke det er så ille dyrt?

Skrevet

Jeg kjøpte støvler til tassen som begynte nå i aug. Han ble ett år i juli og har gått siden juni. De er alikevel håpløse å bruke. Og de i bhg sa de hadde gitt opp på to av de andre barna som er i samme aldersgruppe. Så jeg har heller kjøpt to par gode goretex sko som jeg impregnerer slik at han alltid har et tørt par stående der etter at han har vært å hoppet i søledammene :)

Skrevet

Jeg kjøpte gummistøvler på Økonomisko til 49,- :)

Skrevet

jeg kjøpte gummistøvler til 29,. på økonomisko da det var utsolg flere steder i små nr. Str. 19. Hadde tenkt å gå for noen solide greier, men nå synes jeg det er greit for jeg må nok kjøpe noen nye alikevel om ikke lenge. Stesset etter førse dag i bhg med å få tak i støvler og regndress da jeg ikke hadde med første dag og da var det sølevær. Dagen etter var det tørt og han krabbet bare ut av støvlene...så alt stesset var unødvendig. De skoene du har holder i massevis.

billigere regndresser, f.eks H&M skåret høyere enn HH på en forbrukertest i tv2hjelper deg....så dyrt er ikke altid best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...