Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Har lissom en følelse av at ikke noe er bedre enn janus. Men er ikke ull ull da?? Og er ikke da feks ull fra Tom & Trine i sparkjøp like bra som janus? Og en ting til, har sett litt på regnbueull, fra janus, og er usikker, skal jeg kjøpe bukse og jakke, eller heil dress.......... Hva hadde dere kjøpt til ei på 2 år og 9 mnd?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Ull er ull ja, men det er sømmene og tykkelsen på ull som avgjør for meg. Ull fra Cubus er helt forferdelig. Etter to vask faller plagget fra hverandre. Ull fra Sparkjøp kan være bra. Min erfaring er at det nupper lett, men det kan man leve med. Jeg kjøper alltid ullgenser med glidelås i halsen fra Sparkjøp (ikke Tom&Trine). Da kan man ha på ullgenseren - og regulere temperaturen selv. En ullgenser kan fort bli for varm, men ved åpning i halsen kan man selv bestemme om man vil ha høy hals ute og lav hals inne. Ang. Regnbueull så anbefaler jeg bukse og jakke - ikke hele dressen. Om man skulle bli våt kan man bare skifte ut den ene delen - og ikke måtte ta av hele dressen. Blir også mer tungvindt å skifte bleie med hele dressen. Regnbueull kan gjerne kjøpes i en større størrelse da de har stikk rundt anklene.
lykkeligogglad:) Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Jeg har best erfaring med ull fra Nøstebarn, holder seg pent lenger, spes blandingen med ull/silke som gjør det mer slitesterkt. Synes det er mest praktisk med todelte sett.
line h Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Synes hel dress er best jeg da, for da er det i alle fall noe som hindrer bar rygg og mage og i alle fall nå når hun har sluttet med bleie og nekter å bruke body.
ntnjen Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 jeg var på spar kjøp i dag å kjøpte iris ull til jenten min på 7 år! de har halv pris på dette nå!!! jeg kjempe gla! å så kjøpte jeg safa strømpebukser i bomull å ull til lille bebisen som snart kommer å jento me! å så kjøpte eg tom å trine body å lue til lillegutt å genser til jento-!!! kan bare ikke forstå at dere ikke er fornøyd jeg!!!
Steinbukk77 Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 I fjor hadde vi en ullbody fra cubus, den smuldret opp i sømmene etter noen vask, Janus hadde vi en body fra. Der røk bodyen i kneppingen. Vi hadde to fra nøstebarn. Da jeg pakket vekk de etetr 5 mnd bruk var de like fine. Så jeg er helt klar på det. Nøstebarn er best av det jeg har vært borti. Blir ter bodyer derifra i år. Skitdyre, men det er jo kvalitet, og da kan kanskje nesteman bruke dem også
Snuppemamma Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 Gutten min blir 3 i september, og han bruker jeg todelt til nå. Satser på at endel fra ifjor og passer:) Da han var mindre kjøpte jeg mange bodyer fra Cubus, jeg har aldri hatt noen problem med de. Vært kjempefornøyd med både Cubus sine og de fra Janus. Så det er vel litt individuelt hvor heldig/uheldig man har vært... Hørt mye bra om de fra Sparkjøp også.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #8 Skrevet 14. august 2008 Hei! Jeg har brukt Tom & Trine ullbodyer til min sønn. Veldig fornøyd. De aller fleste har holdt flere sesonger. Men det kan jo være bodyer blir dumt å kjøpe til jenta de som er så gammel, de har jo gensere der også. Jeg brukte janus ulldresser til han da han var liten, men etterhvert forelsket jeg meg i de todelte dressene. Har brukt masse prinseull. Todelt er supert, fordi han har gjerne gått inne i bhg med ullbody eller genser, ullstrømpebukse og så ullbuksa. De tar gjerne av den ytterste ulltrøya/ulljakka. Ellers blir det for varmt inne. Obs har tilbud på janus fra i fjor ennå, mangler nok endel størrelser nå, men du kan jo sjekke det ut
gærne ko Skrevet 14. august 2008 #9 Skrevet 14. august 2008 Syns Janus er veldig bra. Vi har mange sett, og dei er like fine etter mange mnd bruk. Angåande tilbud på obs, så veit eg no ikkje heilt om det er tilbud. Såg bare så vidt på trøye og stilongs, og det kosta 149 ,- per del. I vår kosta det 119 eller 129,. Obs er noken luringa. Har en del bra tilbud, men av og til har dei tilbud som egentlig er vanlig pris... Blir ganske så irritert. F.eks regntøy, i fjor høst var det tilbud, 199 pr del, dvs 398 for jakke og bukse. Vanlig pris var 399...
tvilling73, 05/07 Skrevet 14. august 2008 #10 Skrevet 14. august 2008 Nøstebarn og bånsull har best!! Jeg har vinterpysj til begge fra bånsull. Alle kan bruke det derfra, selv jeg med ull-allergi.. Men akk så dyrt, så et går i tom og trine og janus. De har jo helt forskjellige str på de samme størrelsene... om dere skjønner.. har heldress med glidelås fra janus til to åringen, den er super. Hun elsker å gå i den inne også.. Coop obs har janus til nesten halvpris for medlemmer nå...
tvilling73, 05/07 Skrevet 14. august 2008 #11 Skrevet 14. august 2008 Ser på medlemsavisa nå at ny designkolleksjon. En pakke med trøye, bukse, sokker samt et pannebånd i fleece til 299. 80-140 cm. Blå og rosa
go`mor Skrevet 15. august 2008 #12 Skrevet 15. august 2008 Har brukt tom og trine ull (bodyer og longs) til poden i to sesonger nå. Er kjempe fornøyd. Ser og kjennes like bra ut etter mange mange vask. Hadde det ikke vært for at han har vokst ut av alt han har nå kunne jeg fint ha brukt dem enda en sesong.
lifa og Eline Skrevet 15. august 2008 #13 Skrevet 15. august 2008 Selv er jeg hellig overbesvist om at ubehandlet ull er best og derfor velger jeg Nøstebarn til mitt barn. Det er ganske stor forskjell på ull plaggene når man kjenner på de og ejg tror at nøsteabarna sin ull er varmest! Så det at det ryker litt sømmer av og til bryr jeg meg ikke noe om selv om det er irriterende fordi jeg synes kvaliteten på selve ulla er viktigs.
trude lutt Skrevet 16. august 2008 #14 Skrevet 16. august 2008 Vi syns ulla fra Bånsull og Nøstebarn er best.
allergibarn Skrevet 16. august 2008 #15 Skrevet 16. august 2008 vi har brukt masse janus og vært veldig fornøyd. Ullpysjen er genial for en som sparker av seg dyna. Ellers er ull-rik utrolig bra, men litt kjedelige farger.... se www.ull-rik.no . Dette er noe av de beste bodyene vi har hatt. Ser litt mer ut som gensere med skikkelige sømmer og armer. Den svarte er grei til gutt uten noe utenpå :-) Jeg synes Tom og Trine får fort hull på knærne og sånn..... bruker mye ullstilongs i barnehagen.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 16. august 2008 #16 Skrevet 16. august 2008 Her går det kun i ull silke fra Nøstebarn, har brukt det på Luke siden han ble født. Det er ikke sånn veldig billig, men virkelig verdt det.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #17 Skrevet 17. august 2008 Nrukt dyr ull fra nøstebarn, og billig ull fra H&M og TT, akkurat like bra. Kjøper derfor det billigste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå