Gå til innhold

MOBY WRAP - noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Positive / negative erfaringer med Moby Wrap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil bare si at dette er det aller beste vi har kjøpt til lille jenta vår!!! Hun elsker å sitte oppi der, og det er så godt for den som bærer også.

Når hun er urolig. Enten har vondt i magen eller er overtrøtt, og vi prøver all mulig bæring, så setter vi henne oppi, åsså sovner hun så og si med en gang. Det var redningen når hun var mindre, og veldig urolig på kveldene. På dagtid nektet hun å sove i seng og vogn, ville bare sove i armene våre. Moby wrap gjorde at jeg fikk hendene fri.

Jenta vår sov sammens med oss til hun var 3 måneder og jeg bar henne mye. Når hun var 3 måneder ville hun bare ligge i sin egen seng, så trenger ikke å bekymre deg om at du skjemmer bort babyen din heller :) Glad jeg derfor har bært henne mye og samsov i begynnelsen så vi fikk mye kos :)

Eneste negative er at det er litt knotete å knytte det på seg ute på gaten fordi det er så langt at det har lett for å komme nedi bakken.

Ellers bare positivt :)

Skrevet

Hei, jeg har et Babylonia tricot slen til salgs hvis du er interessert? Det er også et elastisk sjal, vil tro at de er ganske like i bruk disse elastiske sjalene. Har ikke brukt det mange gangene, men nok til at jeg har lært meg å bruke sjal. Skal selge dette fordi jeg har kjøpt et vevet sjal nå.

Det er brunt og selger det for 300,- om du er ineressert?

Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med Moby Wrap. Vi kjøpte ikke vårt før Solveig var 5mnd, og da gikk det et lys opp for meg :-)

Hun stortrives i sjalet, og spesielt når hun er syk og bare vil bæres er det en stor avlastning for armer og rygg å knytte henne fast på meg. Hun sover godt der, også.

neste gang jeg får barn, skal sjalet være med på barsel! Så greit å knunne knytte babyen fast inntill seg, hud mot hud, uten å fryse kattunger på seg :-)

Skrevet

veldig fornøyd:) eneste er at jeg aldri harfåtttil å ha det på meg og bare putte ungen ut og inn - må alltid knyte det av og på for hver gang, selv om jeg har elastisk.... men er sikkert bare trening og teknikk.

kan i hvertfall si at det er bedre enn ringslynge - helt klart! ;)

Skrevet

Vi har også elastisk sjal, men det har uelastisk panel (Moby D), babyen på sju uker synes det er helt fantastisk å være oppi der. Litt plundrete å knytte synes jeg nok, men det går seg til! Sikkert lettere med helt elastisk sjal. Når hun blir større tar vi i bruk mei-taien, den brukte vi veldig mye med førstemann.

Skrevet

Elastiske bæresjal er geniale! Jeg skjønner ikke hvordan vi skulle greid oss uten, mye lettere å bære når vekten kommer på hele kroppen og ikke bare hendene. Dessuten godt og lunt for babyen. Jeg har kjøpt mine på lotusbarn, tror ikke de spiller så stor rolle om du kjøper moby wrap, baby wrap, baby slen el - viktigste er at det er elastisk til de minste. Prisene varierer mye, så jeg ville sjekket litt rundt først, ser at feks at den kule mage selger de veldig dyrt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...